13 maj 2010

Primula!

Det finns saker att glädjas åt även denna kalla vår. Aldrig förr har väl skogen varit så fylld av vitsippor under så lång tid! Det är otroligt vackert! Och nu har också Liljekonvaljernas blad börjat titta fram...
I trädgården gläds jag åt att några primulor också har börjat blomma. De trotsar verkligen vädrets makter. Visst är det något att glädjas åt?

There are things to be grateful for, even during this unusually cold spring. I can't recall the forest ever before being so full of Wood Anemones  - during such a  long time! It's incredibly beautiful! And the foliage of Lily of the Valley are out and about. ..
In the garden I'm happy to have noticed that some of the primulas are blooming. They certainly brave the weather. It's a reason for being happy, isn't it?

12 kommentarer :

Inger sa...

En hel del av mina primulor blommar också, vilka läckra dubbla sorter du har. Gillar din positiva inställning till väderleken.

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Primulor är favoriter, auruklier speciellt.... Hos mig är inget i blom ännu.... Härligt att få se dina!

Ha' det bra!
/Charlotte

Craig @ Ellis Hollow sa...

Primula do well here, too. See them in some recent posts:

http://remarc.com/craig/?p=978

http://remarc.com/craig/?p=958

http://remarc.com/craig/?p=904

Northern Shade sa...

The Primula vulgaris 'Pink Ice' look pretty with their delicate colouring. They fit in with your header photos, too.

sweetbay sa...

Lovely soft colors on the primroses!

Anonym sa...

Härligt att läsa en en blogg med så positiv inställning till vädret och inte detta eviga gnällandet över detsamma. Vädret är något vi inte kan rå över så varför gnälla? Som du så njuter jag i fulla drag över vitsippor och framför allt blåsippor som vi har massor av där vi bor. Primulor har börjat så smått att blomma här men det finns mycket annat istället.
Ha en bra dag
Susanne

TYRA Hallsénius Lindhe sa...

Mina favoriter, de kommer snällt varje år, no fuss. Ha en trevlig helg!

Hannele på Hisingen sa...

Söta, jag har "bara" den äkta, frilysta..

Margot sa...

Härligt med alla vårblommor! Petticoat och Pink Ice var otroligt läckra!!
Ha det gott!!
//Margot

Southern Lady sa...

Doesn't the cold of winter make you enjoy the beauty of spring even more? Your flowers are lovely. Carla

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Förr ratade jag alla primulor förutom den vilda men nu kan jag knappt få nog. Tur att man kan ombestämma sig för visst är de underbara!
Fortsatt trevlig helg
Birgitta

Marie sa...

Å så vakre primula :)