26 juni 2010

Lower Kitchen Garden


Lyx för mig är dels att vandra runt i trädgården och njuta av allt ögongodis, men också att kunna plocka in färska grönsaker direkt till middagsbordet. Det växer i min lilla köksträdgård. Från den nedre köksträdgården plockar jag dagligen in plocksallad och sparrissallad. Squash, ärtor, kålrabbi, brysselkål och lök frodas och de små tagetesplantorna som jag sådde för att hålla ohyra borta, skall just till att slå ut.

Luxury for me is both to wander around in the garden enjoying all the eye candy, but also to be able to pick fresh vegetables for the dinner table. The Lower Kitchen Garden is coming on nicely. Daily, I pick different kinds of lettuce and the courgettes, onions, brusselsprouts, peas and turnip cabbages, along with the French marigolds that I sowed in order to keep pests away, are thriving.


























Som tur är så har vi inte så många mördarsniglar i år. Det är också lyx!

Luckily, we haven't gor very many Spanish slugs this year. That's luxury too!

6 kommentarer :

Monica sa...

Låter gott med salladerna,,sparrissallad,,har jag inte hört talas om. Jag har bara kronärtskockor och sparris ute i år, sedan har jag lite i växthuset, igår skördade jag de första slang-gurkorna, håller med dej det är gott och lyxigt med skörd av egen odlat! Ha en go helg kram Monica

Tigris Predikantan sa...

Vilken lycka att slippa mördarsniglar! (de finns tyvärr hos mig dock!). Härlig plantering!
:)

D sa...

Katarina, beautiful garden and our favourite is to do as you... go select part of this evenings dinner from the vegetable garden.

Carolyn sa...

I love your lower kitchen garden!

Carolyn

Anonym sa...

Ja visst är det lyxigt att kunna skörda egna grönsaker! Jag håller på och provar mig fram till vad som trivs hos mig och vad jag gillar...

Hoppas midsommarhelgen var härlig! Vad roligt det var att ses hos Karin i tisdags, hoppas vi ses snart igen!

Kram

Anonym sa...

Ja visst är det lyxigt att kunna skörda egna grönsaker! Jag håller på och provar mig fram till vad som trivs hos mig och vad jag gillar...

Hoppas midsommarhelgen var härlig! Vad roligt det var att ses hos Karin i tisdags, hoppas vi ses snart igen!

Kram