2 maj 2012

Almost in Japan

En sak saknar jag alldeles förfärligt från vår förra trädgård: de japanska körsbärsträden...  I helgen besökte jag Kungsträdgården i Stockholm och fick mitt lystmäte tillfredsställt.

There's one thing that I miss from our previous garden: our Japanese Cherry trees... Last weekend I visited Kungsträdgården in Stockholm and took a stroll under the wonderful blooming trees.







Jag förstår mycket väl att japanerna firar vårens ankomst när körsbärsträden blommar!

I can well understand that the Japanese celebrate the arrival of Spring when the Cherry trees are blooming!




10 kommentarer :

Hannele på Hisingen sa...

Då ska du besöka Järntorget eller Charles Felix Lindbergs Plats alldeles vid Avenyn, har bild därifrån... man behöver inte gå över ån efter vatten ;)
kram

Alen Trädgård sa...

Ja, något fluffigare och skirare än dessa fantastiska körsbärsblommor får man nog leta efter! Ljuvliga bilder:) Ha det gott/Monne

Berit sa...

Det är så vackert detta träd då det blommar..ett hav av rosa fluff.
Ha en underbar dag!!

Åsa sa...

Ett ord: Underbart!

Moa sa...

Underbara kort Katarina.. fårstår att du njöt.. t o m i lilla staden Trollhättan har vi massa japaner stående på en genomfartsled inne i centrum.. mycket vackert att åka där just nu.. Kram!

Anonym sa...

De är verkligen en fröjd för ögat då man får se dem. Du har fångat blommorna fint tycker jag.

Lena/isklockan sa...

Ååå så vackert. För några år sen besökte jag Stockholm vid den här tidpunkten helt ovetande om att de här träden fanns. Så jag njöt verkligen då. Kul att se dina foton och bli påmind.

Kram

Eva Linnea sa...

Oj, vad vackert det är när körsbärsträden blommar! Synd att det går så fort över. Man skulle behöva några fler veckor med denna ögonfröjd, minst.
Kram från Eva Linnea

Christina sa...

Underbara bilder på vacker blomning. Jag saknar också detta i min trädgård.
Ha det gott!
Christina

Suss o Kai sa...

Det är otroligt vackert med japanska körsbärsträd:) synd att de blommar över så fort Kram Suss