3 januari 2013

Nytt fotoår - nya möjligheter

Nu när vi nästan har vant oss vid allt regnande, känns det extra härligt när solen tittar fram. Är jag ledig, slänger jag på mig stövlarna, grabbar tag i kameraväska, kopplar hundarna och ger mig av på fotosafari. Det är en ynnest, att få praktisera mindfulness på detta sättet. Hundarna har numera lärt sig att de snällt får sätta sig och vänta, medan matte fotograferar.

We've recently become so used to rain, that each moment of sun seems like a blessing. If I'm off from work, I quickly put on my boots, grab my camera and take the dogs out on a photo safari. I love this way of practicing mindfulness! My dogs have finally learned to wait, while I'm at it.





Jag älskar att fotografera vattendroppar! I brist på blomsterprakten som lär dröja ännu några  månader, är det tur att det åtminstone finns droppar!

I just love to photograph water droplets! Since we'll have to wait another few months for flowers to bloom, droplets is the second best!

Katarina

4 kommentarer :

Alen Trädgård sa...

Hoppas att jag får tillbaka min energi efter alla/och fortfarande förkylningar:( Då ska jag också ut och fota både här och där:) Blir i alla fall glad och inspirerad av din energi;) Ha det gott/Monne

Vivishagerom sa...

Det er utrolig gøy å fotografere. Du har tatt noen veldig flotte bilder!

Klem Vivi

Anonym sa...

Du gör det bra, tycker jag.

Hélena sa...

Så vackra bilder du tar, det ska bli en fröjd att få se vad du fotar under 2013
Ha det bäst!
Kram Hélena