24 november 2013

Fototriss - Minne

När jag läste att veckans tema i Fototriss är Minne, flög en boktitel direkt upp i mitt minne. "Jag minns min gröna dal" - en roman från 1939 av Richard Llewellyn. Varför den dök upp i mitt medvetande har jag ingen aning om - saker och ting poppar bara upp, nu för tiden...

När jag tänker tillbaka på året som gått, minns jag särskilt alla sköna stunder jag haft i skogen, tillsammans med mina hundar och mitt makroobjektiv. Att ligga där pladask på mage, för att försöka fånga den lilla världen, har varit - och kommer förhoppningsvis fortsätta vara - ljuvliga stunder. Om du låter fantasin skena iväg - ser du då trollpackans ögon i spindelbilden här nedanför..?





Jag tänker också på alla härliga morgonrundor med hundarna då himlen, molnen och solen har bjudit på fantastiska färger...



... för att inte tala om kvällarna, med sina dramatiska molnformationer. - Jag känner mig lyckligt lottad som har upptäckt kamerans magi.




The weekly prompt at Fototriss is Memories. Looking back on this year, I especially remember crawling in the woods with my macro lens, trying to get a glimps of 'the small world'. I also think of all beautiful mornings and fascinating evenings, watching the sky perfoming miracles. I'm so grateful for  having discovered the art of photography.


/Katarina

12 kommentarer :

Our photos sa...

Beautiful spider and sky photos!

Tantkalle sa...

Ja, det ser jag absolut i första bilden! Alla tre bilderna är jättefina bildminnen, vackert trissat!

Vivishagerom sa...

Kjempe fint fototriss og fine minner.

Vivi

Meta sa...

Vilka vackra bilder att ta fram när mörker och ruskväder kryper på en.
ha en fin söndag
kram meta

Hannele på Hisingen sa...

En gammal klassiker :)

Anonym sa...

Vad skall jag säga annat än en underbar triss.

Ela sa...

Wow !!! Amazing photos sky !!!

Violen sa...

Så vackert du presenterar dina minnen från naturen! I like!

cissi sa...

Alla bilderna är fina, men den sista är helt "outstanding"! :)

Donna sa...

Beautiful colors

Jah Hollis sa...

Snygga bilder och fina minnen du visar i din triss.

SannaFotografier sa...

Fantastiska bilder! / www.sannafotografier.com