14 maj 2009

Hooray - the Rose season has begun!

Hurra! Rossäsongen har börjat! Wasagaming blev den första rosen att blomma i år!

Hooray! The rose season has begun! Wasagaming won the blooming race this year!






















Wasagaming är en underbar rugosa-hybrid. Rosa blommor med en fantastisk doft. Att busken dessutom håller sig frisk, är ett extra plus!

Wasagaming is a lovely rugosa hybride. Pink roses with a gorgeous scent. On top of that, the shrub stays healthy - that's another advantage!


















/Katarina

9 kommentarer :

mitt gröna hjärta sa...

Vilken lycka! Å, jag längtar verkligen tills mina rosor blommar.... Jenny

Eva Linnea sa...

Redan!! Så härligt.
Nu är det så kallt & blåsigt så det känns lite som om det har stannat av.
Kram Eva Linnea

Inger sa...

Grattis till din första ros i blom! Så tidig är alltså 'Wasagaming'. 'Wasagaming' står högst på min önskelista för nya rosor, har hört så himla mycket bra om den. Har aldrig sett den i verkligheten men tror att den nu blivit vanligare i handeln. Fina bilder! Ha det bra.

Karin sa...

Så härligt och så tidigt! :) Jag är ganska säker på att Louise Bugnet blir först ut att blomma hos oss. Härliga bilder från Hanneles trädgård. Förstår att det var trevligt att se hennes paradis!

Trevlig helg så småningom! Kram Karin

The cottage by the Cranelake sa...

Redan! Här har de inte ens börjat få knopp än. Men å andra sidan är nog det klokt, vi hade -5 härom natten. Men det är härligt att se dem hos dig!
Christer.

Randi sa...

Men Katarina - du har ju tjuvstartat!
Vilka trix har du nyttjat...*fniss*?
Jag längtar så... nu har jag noterat denna skönhet på min önskelista. Tack för tipset!
Kram Randi

NinaH sa...

Nämen oj! Nu blir jag grön av avund! Fast inte så länge.... För jag gläds med dig!;-)

sweetbay sa...

You just gave me the name of another rugosa to try. :)

Beth iflorist.co.uk sa...

Didnt understand the language on website but the pic uploaded by the blogger are really awesome.