14 maj 2011

Time for more Tulips


Nu verkar rådjuren ha dragit sig längre in i skogen, för tulpanerna får stå ifred. Några sorter verkar ha försvunnit under vintern och kanske är det sorkar som har varit i farten. En del rosor har gått samma öde till mötes. Som tur är finns det mycket annat ögongodis att njuta av.

The Roebucks seem to have disappeared into the deep woods, because the Tulips are left in their borders. Some have vanished during winter, and perhaps it's because of field-mice... Some roses are gone too - luckily there's much more eye-candy to dwell upon.


Denna tulpan är en felleverans som jag tycker mycket om. Någon som vet vad den heter?

This Tulip is unknown to me - does anybody know its name?

8 kommentarer :

Alen Trädgård sa...

Åh vilka läckra tulpaner! Ser ut som godis:)) Ha det gott/Monne

Inger sa...

För mig obekant, mycket vacker:)
Fy vilket sorkår det varit, inte i min trädgård men ute på landet.
Fortsatt trevlig helg!

Rose Garden Malevik sa...

Hej Katarina
Japp de e i skogen med kids........men de kommer snart tillbaka :)
Fina tulpaner.....
å missa inte

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

VÄLKOMMEN :)
Håkan

Suss o Kai sa...

Så skönt att rådjuren inte är och äter :) så man får njuta av sina tulpaner Kram Suss

Karin sa...

Vacker tulpan, jag har nog samma men ingen koll på namn tyvärr ...
Karin

Laila sa...

Ingen aning vad din felleverans kan heta men fin är den!
Ha det gott!/Laila

Ruben sa...

Det var en vacker tulpan!! Men, namnet, det vet jag inte.

Ha det gott!
/Ruben

Anonym sa...

Jättefina, har några som ser precis ut så och som är köpta som Sorbet hos Eurobulb i år.

/Marie B i Gbg