2 december 2011

Blooming Friday - Moonlit

Välkommen till Blommig fredag! Veckans tema är Månbelyst - och trots att det kan vara en svår utmaning så hyser jag inte minsta tvivel om att ni löser det! Själv befinner jag mig i Rom när detta publiceras - så jag kommer besöka er lite längre fram i veckan.

Welcome to Blooming Friday! The theme of this week is Moonlit - and even though it might be something of a challenge, I'm sure you'll manage! When this is posted, I'll be in Rome  - so I'll be visiting you later in the week.


Detta lusthus uppe på höjden är tyvärr inte mitt - det ligger längs en av mina promenadstråk. När månen lyser upp huset ser det både mysigt och lite kusligt ut på samma gång, tycker jag. Tänk att sitta där inne med levande ljus och titta ut över natten...

Unfortunately, this garden pavilion doesn't belong to me - I spotted it on one of my walks. When it's lit up by the moon it looks both cosy and a little scary. Imagine sitting there with some candles, watching the night...



Nästa veckas tema blir 'Upp och ner'. Hoppas du hänger med då också! Till dess: ha en bra vecka!

The theme of next week will be 'Upside down'. Hope you'll join in! Until then: have a nice week!


/Katarina



27 kommentarer :

Gunilla sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Leena sa...

Lite kusligt men stämnignsfullt. Det är inte så lätt att fotografera månljus tycker jag, det var en svår uppgift idag.
Ha det skönt i Rom, det är ju inte svårt!

Gunilla sa...

God Morgon Katarina.

Vilken fin bild och samtidigt ger den lite rysningar på kroppen.
Månljuset kan ju få igång tankarna och fantasin.

Ha en riktigt trevlig 2:a advents helg

Kram
Gunilla

Trädgårdstoken sa...

Häftig bild på lusthuset! Själv fuskar jag lite med temat... :-)

/Mia

Gela sa...

Hej du, hoppas du har det jätte härligt i rom! Fick leta mig 5 år tillbaka för att hitta några månbelysta bilder. Nostalgitrippar kan jag lova. Ha en fin andra advent/Gela

Berit sa...

Ja i det lusthuset skulle jag också kunna tänka mig sitta i. Vacker och stämmningsfull bild!
Ha en underbar dag där nere i Rom!!

Mia sa...

SVÅRT TEMA MEN KUL ATT SE ALLA PÅHITTIGA BIDRAG
TREVLIG HELG OCH RESA I ROM

MIA

Lisa sa...

En riktigt häftig bild Katarina. Hoppas du har det skönt i Rom ! Lisa/Lisas trädgård

AnnCharlotte sa...

Denna veckan var det svårt.....

Helens trädgård sa...

Månen kan både vara vacker och lite kuslig.
Jättefin bild!

Ha det gott i Rom.
Trevlig 2:dra Advent!

Giga sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Mias Trädgård sa...

Vilket spännande och svårt tema det var den här veckan, Katarina! Förstår att du gillar det lusthuset! Hoppas du får en underbar semestervistelse i Rom (hoppas på senare bilder därifrån med!)! Ser fram emot att hinna med att gå igenom alla intressanta bidrag i helgen! :) Mia

Alen Trädgård sa...

Vilken härligt dramatisk bild:) Ha det gott/Monne

easygardener sa...

What a beautiful setting. The views from the pavilion must be lovely.
I hope you enjoyed your trip to Rome.

Giga sa...

Hej. Din kommentar på polska var tvungen att avbryta för att jag förstod lite dåligt spel. Detta är helt mitt fel. Jag insåg att det var en bild av månen (som jag har), och inte med księżycem.Dopiero inlägg efter inloggning för att spela, förstod jag. Jag ville spela tillbaka, men jag kan inte göra det :-(. I tjänsten, som visade "måne" är en "lampa" och jag ber om ursäkt för det. Nästa gång, inga sådana fadäser inte begå.
Din bild av ett charmigt lusthus. Yours varmt och skönt och återigen ledsen.

TYRA Hallsénius Lindhe sa...

Månljus är verkligen magiskt -jag älskar det. Det är synd att det är så mycket belysning överallt så att man allt som oftast missar det fina naturliga ljuset.

Trevlig helg!

Tyra i KÖKTRÄDGÅRDEN

Rosor och ruiner sa...

Så svårt tema, jag var tvungen att fuska lite...har ju inte varit månklart nån kväll den här veckan.
Trevlig resa!

Elin sa...

Hej!

Det var svårt idag... Vilket härligt hus du hittat, ser riktigt mysigt ut!

Trevlig helg!

Carol sa...

Fantastic image. Happy Holiday Katarina! Send us a Roman Moon. Kram/Carol

Sabelhagens Olivlund sa...

Helt fantastiskt ljuvlig bild! Så mycket stämning i den.
Kram Maria

Margot sa...

Härlig bild på lusthuset!
Ha en trevlig 2:a Advent Helg!
Kram Margot

AnnA sa...

Hej Katarina!
Hoppas på trevliga månskensnätter i Rom...Intressant tema, som blev rätt rosigt för min del!
Ha en skön helg&en trevlig vecka!
Kramen!
AnnA

Anonym sa...

ciao!
vad kul att du är in Rom, hoppas att du har det skönt.
Här är ju fortfarande varmt.
Svårt tema, me man gör ju det bästa man kan
:-)
Baciusss
brii

b-a-g sa...

Hi Katarina - I see that you managed to capture a beautiful photo by the light of the moon, unfortunately I didn't ...

Maria Berg sa...

Ååå detta månljus - sprider mystik och romantik omkring sig. Hoppas verkligen att du hade en härlig tid i Rom.

/MB

joey sa...

Lovely moonlit image, Katarina!

Anonym sa...

Magical and beautiful! I had too many things on my hands last week which is why I couldn't join in.