9 december 2011

Blooming Friday - Upside down

Välkommen till en ny Blommig fredag! Massor av dina lösningar förra veckan - trots det svåra temat. Idag är temat Upp och ner.
Vädret är upp och ner denna Blommiga fredag - det stormar och regnar och några rosenbuskar fortsätter enträget att blomma - trots att vi är inne i december månad. Det är ruggigt och mörkt... Annat var det i somras när ljuset flödade och insekterna surrade bland alla blommor. Vissa insekter jobbade dygnet runt - ibland hängde de till och mer upp och ner...

Welcome to yet another Blooming Friday! There were plenty of nice interpretations last week - despite the difficult theme. The theme this week is Upside down.
You could say that the weather is Upside down - it's storming and raining and a couple of Rose shrubs keep blooming, despite the fact that we're well into December. It's cool and dark... During summer, on the other hand, light was abundant and the insects kept buzzing around all the flowers. Some insects even hang Upside down...






Nästa veckas tema blir 'Decembers fröjder' - välkommen då också! -Ha en mysig helg°

The theme of  next week will be 'Delights in December' - welcome back! - Wishing you a cosy weekend!


/Katarina

33 kommentarer :

Gela sa...

Precis en sån bild man behöver se just nu när det är sånt rusk väder ute. Ha en fin helg/Gela

Leena sa...

Oj, den stackaren har ramlat huvudstupa ner ... hoppas den hittar vad den letar. Härlig bild, ute regnar det just nu, eller snöregnar rättare sagt. Då är det svårt att tänka sig att det kan se ut som på din bild också.
Ha en fin helg!

Gunilla sa...

Riktigt härlig sommarbild.

Nu längtar jag tills det vänder.

Ha en riktigt fin helg.

Gunilla

Berit sa...

Inte lätt då man vill ha tag i det gottaste man får använda alla sina konster:) Här har vi också snöoväder nu.
Ha en underbar dag!!

AnnCharlotte sa...

Vilken mysig bild på lilla söta humlan.....
Längtar till varmare tider när jag ser den.
Ha det bra :)

Mia sa...

Målet helgar medel. Det ser ju ut som om måltiden smakar förträffligt där nere :)

Helens trädgård sa...

Underbar bild!

Ja, vädret har verkligen varit upp och ner men nu verkar det bli som det ska här hos mig. Det snöar!

Trevlig helg!

NatureFootstep sa...

ja, dom verkar inte ha så mycket tanke på vad som är upp eller ner. :) Gillar din header starkt. :)

Janet sa...

Great choice of word but difficult. The photo of the bee is beautiful.It will be interesting to see what everyone comes up with. I hope you enjoy my interpretation. Janet

Anonym sa...

What a great capture of an upside down bee!! My post is up now but somehow I haven't been able to link up.

Anonym sa...

It's me again! Thank you so much!!

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

'Rusig' av lycka kanske?
Här blåser och regnar just nu men igår var en fin dag.
Trevlig helg
Birgitta

Eva Linnea sa...

Höststormar i mitten av december, det kan väl inte vara "normalt"!? Dina fina sommarbilder ger tröst i allt väderelände.
En skön helg önskar Eva Linnea

Vivian Tisting sa...

Å vad kul med Blommig fredag, härlig bild. Kan tänka mig hur berusande härligt ställe det är att vara på för insekten.
Ha en skön helg

Emelie sa...

Så fin! Den verkar dock inte lida av att vara upp och ned :) Ha en trevlig helg! :)

Lisa sa...

Vilken sötnos ! Ha en skön helg !
Lisa/Lisas trädgård

Cika sa...

Vilken närbild! Den humlan ser ut att vara helt upptagen av vad den gör : ) Trot det kan bli mycket olika tolkningar av detta spännande tema!
/Cika

Carol sa...

Precious bee Productive bee! Doing its part for the colony. Would that we would all be so active in our human interests to preserve this wondrous act. Great capture Katarina. Kram/Carol

Lena/isklockan sa...

Vilken söt bild!!

Kram

Alen Trädgård sa...

Haha, vilken underbar bild. Han hade nog fått lite för mycket av det goda;) Ha det gott/Monne

sweetbay sa...

That bee certainly is upside down! Lovely photo.

easygardener sa...

Nice picture. The weather is strange here too - so changeable and not as cold as it should be.
Have a good weekend.

Giga sa...

A czy to zawsze musi zbierać pyłek mając głowę w górę, każdy sposób dobry, byle osiągnąć cel. Śliczne zdjęcie . Pozdrawiam

Unknown sa...

Härligt, Katarina! Nu önskar jag dig en riktigt skön tredje advent! Kram!

Mias Trädgård sa...

Åh, svårt och roligt tema även denna vecka! :) Tack! Det tog ett tag för mig att få ihop några bilder, så jag postade sent, för mitt huvud har lidit av migrän ett par dagar, men nu tror jag det börjar vända! Ha en jättefin helg! :) Mia

Tina´s PicStory sa...

this bee is wonderful! :)

Kerstin Alvesson sa...

Vilken udnerbar bild, tala om upp och ner.

Ha en riktigt bra helg, kram
Kerstin

Anette sa...

Kul tema, rolig bild du presenterar!
/Anette

AnnA sa...

Godkväll Katarina!
Sådan stormig fredag är det härligt med sådan berusande bild ner i blomman.
Ha en skön helg!
Kramen!
AnnA

Lotta sa...

Vilken härlig bild!!

Trevlig helg
Lotta

Anjas Hill sa...

Vilken sötnos! När det gäller att fixa mat så är vi nog alla beredda att stå på hu'vet om det skulle krävas....;)/Anja

Sara sa...

Jag önskar verkligen att han hade ont någonstans och att ett litet piller eller så skulle ta bort alla våra problem. Jag har fått honom undersökt och ingenting hittades. Eftersom det pågått så länge och kommer och går så är det tyvärr inte så troligt. Snarare skulle det då vara något neurologiskt fel men bara undersökningen kostar då tio tusen (med försäkring) och vetten rekommenderade det inte eftersom man sällan kan åtgärda vad än man må hitta.

Eftersom Texas kullbror nu visat sig ha exakt samma problem känns det ju också mer troligt att de har något genetiskt fel, de små. Sorgligt och ofattbart och helt galet är det!

Tack för ditt halmstrå, jag greppar frenetiskt efter alla jag får tag på. Än ger vi inte upp.

Odlarlust sa...

Vilket fint litet bi!
Jag letade och letade i min dator i fredags men beslöt mig för att hoppa över eftersom jag inte hittade någon bra bild. Så idag när jag skulle publicera mitt senaste inlägg upptäckte jag att... det är ju den självklara bilden!
Så jag kan inte låta bli, lite sent att skicka min bild. Även om det är onsdag :-)
Ha det fint!

/Anna