5 april 2013

Floral love - Yellow

I Botaniska trädgårdens växthus fotade jag en blomma som jag väldigt gärna skulle vilja ha. Tyvärr minns jag inte vad den heter. Någon som kan hjälpa mig med namnet?

In the greenhouse of the Botanic garden in Gothenburg, I saw a beautiful flower that I would very much like to own. Unfortunately, I forgot to write down its name. Does anybody know?






Utanför växthuset blommar Trollhasseln. Jag blir riktigt glad av den härligt, gula färgen!

Outside the greenhouse, the Hamamelis is blooming. It's bright yellow colour makes me happy!






Besök gärna Mona's picturesque för fler blommiga bilder.

Linking up with Mona's picturesque.


/Katarina

11 kommentarer :

Mona's Picturesque sa...

Love your macros Katarina!
Wish I could help you with the name, but sorry :D
Thanks for joining Floral Love :)

Nicki sa...

Very pretty - the second one is most interesting with its yellow stem-like petals curling in all directions.

Unknown sa...

Den är underbar, men tyvärr kan jag inte hjälpa med namnet. Ha en fin helg.

Tina´s PicStory sa...

lovely weekend flowers! :)

Donna sa...

That is an amazing flower whatever it is.

Jeanne sa...

These flowers are so lovely. Don't you just love going to the botannical gardens!

Barbara sa...

Lovely images, my favorite is the second one... GORGEOUS!

A Creative Grace sa...

These are lovely, can't help with the name though, sorry!

Inspired By June sa...

Whatever it is, it's beautiful! I hope you find out!

Anonym sa...

Vackra blomster. Har nog inte sett den första förut och har ingen aning vad det skulle kunna vara.

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Trollhassel är en buske som borde finnas i varje trädgård, tycker jag. Blommar tidigt, redan när vi fortfarande har vinter och bladen bjuder på vacker höstfärg.
Fortsatt trevlig helg!
Birgitta