11 december 2008

Blooming Friday #5


Blommig Fredag firar jag idag med en liten föraning om vår. Det är kornettblommorna Rebecca och Charlotte som med sina söta, små ansikten för tankarna till Penséer och påminner mig om att våren kommer om drygt tre månader. Härligt, eller hur?

Today I celebrate Blooming Friday, with a little premonition of Spring. The pretty faces of streptocarpus Rebecca and Charlotte give me the impression of Pansies, and remind me that Spring will arrive in about three months. Isn't that great?



Tills dess får vi göra det mysigt inomhus med levande ljus och juldekorationer. Igår tog jag in en liten enbuske från den vilda delen av vår tomt och klädde den med röda glaskulor. Så nu börjar jag riktigt längta till julafton.

Until then we'll try and make it cosy indoors with candlelights and Christmas decorations. Yesterday, I collected a small Juniper bush from the wild part of our garden, and decorated it with red glass balls. It made me long for Christmas Eve.


Om du också vill hänga med på Blommig Fredag så skriver du in adressen till ditt blommiga inlägg i Mister Linky här nedanför. På så sätt gör du det lätt för andra blomälskare att hitta ditt inlägg. -Ha en trevlig Lucia-helg!

If you would also like to join Blooming Friday, simply paste the address to your Blooming post in Mister Linky below. That way we can easily find you. - I wish you all a lovely weekend!



/Katarina

23 kommentarer :

Maria sa...

Hello Katarina, what a beautiful post! Now I'm also longing for Christmas eve!
Hava a nice weekend and thanks for your visit!

Catherine sa...

Hello Katarina...beautiful post!
I also love the rose on your header with the frost/snow on it`what a gorgeous capture!
Happy Holidays!
Cat

Gail sa...

Beautiful blooms! Spring seems far away right this minute! gail

sweetbay sa...

I love the way your decorated the wild juniper. It's beautiful!

TYRA Hallsénius Lindhe sa...

Hej Katarina tänk att det redan är fredag igen!
Oj vad fort det går nu, snart är det jul...
Fina små kornettblommor du visar en sagolik färg den där kornblåa. Ha en trevlig Lucia/ mvh TYRA

Blooming Friday – blomming fredag i Tyras Trädgård

Anonym sa...

Det ska onekligen bli härligt med vår igen! :-) Just nu känns det som om det aldrig kommer att hända, men dina bilder inger ju hopp ändå.

Yolanda Elizabet Heuzen sa...

Love the prettily decorated Juniper bush, very Christmassy.

Anonym sa...

Hej,hej!
Nu finns det blommigt hos mig med......
Vella
http://vellasgarden.tradgardsblogg.se/25857

Merja sa...

Vilka färger dom bjöd på.
Tänk det är inte så himla länge kvar till våren;) Igår fick jag Impectas frökatalog...men jag har inte öppnat den än.Vill suga på den karamellen ett tag;)
Att några kvistar och några röda glaskulor kan få en att känna JUL!Snyggt!!
Önskar dig en fin 3:dje advent

Unknown sa...

Hi Katarina, a delight really..viewing your photos. The juniper decoration is beautifully done.

Eva Linnea sa...

Vi verkar vara inne på nästan samma linje, du längtar til våren och jag visar blommor från i somras. Kram Eva Linnea

lareine sa...

your streptocarpus flowers are beautiful! i like their color and shape (especially the one with the yellow center)... and your little christmas tree looks wonderful!... it looks so prefect on that table, with the candles, the mirror and the picture frames... i love it!

Anjas Hill sa...

Enekvistarna med dekorationer är väldigt fint!
Jag orkar inte just nu (och hinner inte heller) hänga med alla teman, utan hoppar över ett par veckor. Men Katarina! jag återkommer!

mvh, Anja

CanadianGardenJoy sa...

Katarina .. what pretty flowers those are ! I can't even begin to think of Spring yet .. it is 4 months away if we are lucky !
I love the Juniper branches with the ornaments on them : )
Merry Christmas if I miss saying that to you !
Plus a VERY Happy New Year : )

NinaH sa...

Tre månader... Ja- det är det ju.... Baaaaara tre! Åhhhhh!
Nå... Men först tar vi det här med julen, ja!;-)

joey sa...

Ah yes, spring, dear Katarina! Your wild juniper bush blooms brightly wearing bright red glass balls ... a most heartwarming post blending warm thoughts of both seasons.

Ninni sa...

Usch ja;)...det får mig bara att tänka på att tiden går så otroligt fort...Just nu känns som om jag har fullt upp med att acceptera att det redan är jul.
De är verkligen jättesöta kornettblommorna! Du har rätt i att man tänker på penséer...
Hoppas du får en riktigt skön Luciahelg!
Kram Ninni

Cecilia Artista sa...

Så trevligt att jag hittade din blogg och Blooming Friday. Jag ska försöka lägga in lite bilder framöver. I dag blir det bilder på vackra blåregn!
Ha en trevlig helg!

Annika Christensen sa...

Alltid kul och titta in och se vad du har valt för blommor på blommiga fredagen.
Fint julpynt.
Annika

Marie sa...

Nydelege blommar og juledekorering :)

God adventshelg :)

Piondröm sa...

Hej!!!!
Härligt dekorerad enekvist.
Det är så roligt att fixa och dona nu inför julen. Ha en härlig 3 Advent.
Kram Carina

The cottage by the Cranelake sa...

Visst är de vackra streptocarpusarna. Tyvärr lyckades jag ha livet av mina förra våren, det blev lite väl långt mellan vattningarna är jag rädd :-)
Christer.

spookydragonfly sa...

Katarina...Such a festive Christmas arrangement! It's beautiful! As far as spring...ahhh...just saying it makes me feel good!