7 december 2008

Don't forget the birds



Läste återigen i tidningen att flera olika djurraser riskerar att utrotas. Visst är det sorgligt att både djur och växter försvinner från vår jord varje år, för att aldrig återvända? - Du glömmer väl inte att mata småfåglarna i vinter?

Once again I read in the papers that several animal species are in danger of extinction. Isn't it sad that each year animals and plants disappear from our planet, never to return? -You wont forget to feed the birds this winter, will you?
















/Katarina

14 kommentarer :

Anonym sa...

Nej då. Glömmer inte att mata pippisarna!
Läste också om de utrotningshotade djuren, bl.a-puma.

Ha det gott! mvh, Anja

Anonym sa...

Jag väntar bara på att det ska stå i tidningen att TALGBOLLAR FÖRGIFTAR FÅGLARNA med stora bokstäver. Hur kan talgbollar, som kanske legat ett halvår i affärerna utan att vare sig bli härskna eller lukta illa, vara nyttiga för småfåglar? Vilka E-tillsatser innehåller de tro? Men solrosfrön tror jag på!! Hurra! ;-) /Ruben

Gail sa...

I feed and provide water for them...but there is still so much we can do for our planet! gail

Lavender and Vanilla Friends of the Gardens sa...

It has become cold and wintry, the picture with the assembly of the birds looks enchanting.

Marie sa...

Eg gløymer ikkje småfuglane nei :) Eg legg ut mat til dei kvar dag. Eg er veldig glad i fuglar og dyr, ja og så blommar sjølvsagt :)

NinaH sa...

Om vi kunde få till balansen igen! Skrämmande se djur efter djur förvinna...
Såklart ska i vart fall pippi matas!

The cottage by the Cranelake sa...

Visst matar jag fåglarna, jag som de flesta nadra av oss som har möjlighet. Fast det har ju visat sig att det inte bara är av godo att göra det. Småfåglarna blr såpass feta att det inte längre hinner undan rovfåglarna. Tror faktiskt vi håller på att ge dem välfärdsproblem :-)
Christer.

Annika Christensen sa...

Vet inte var min kommentar tog vägen.
Men i vilket fall som
Tack för kommentaren på min sida.
Fin bild med fåglarna och jag matar min fortfarande med äpplen.
Annika

Merja sa...

Visst är det otäckt!
Och visst matar jag gärna fåglarna, men jag blir SÅ irriterad när det kommer en hel drös med kajor. Dom gillar jag inte! Kan dom inte äta nån annan stanns;)

Hannele på Hisingen sa...

Vi matar för fullt, en hackspett hälsar på. Kram.

walk2write sa...

I plan on adding more "fruitful" plants next year for the birds. Need to do some research on what will work best here in FL, now that we are back--permanently, I hope. Keep warm!

Catherine sa...

Great capture! Indeed, we can't forget the birds!
Cat

Yolanda Elizabet Heuzen sa...

Hej Katarina,

In the Netherlands it is recommended to feed the birds all year round so that is what I do. You only have to remember to not feed them peanuts when they are raising their baby birds as they could choke on peanuts. And, of course, I have always water for drinking ready too.

Kram, Yolanda

lareine sa...

oh! what a GREAT shot! i love everything about it --- the composition, the color, the subject... and yes, we should not forget the birds... not only do they help in pollination and eating insects and creepy "crawlers", they can also bring seeds from their travels:)...