22 oktober 2010

Blooming Friday - Against the light

Välkommen till ännu en blommig fredag! Utanför fönstret är det ruskigt regnväder - då är det inte fel att njuta lita extra av härliga blomsterbilder... glöm inte att besöka de andra deltagarna också!
Då kör vi igång - denna helgen är mitt tema 'motljus'.

Welcome to Blooming Friday! Ouside my window it's rainy and windy - what could be nicer than to indulge in some great shots of flowers.. Don't forget to visit the other participants as well!
Here we go! My theme this weekend is 'against the light'.




Den soliga, lilla engelska vallmon har blommat nästan oförtrutet hela sommaren - ända fram tills nu. Visserligen sprider den sig nästan som ogräs, men härdigheten kan man inte klaga på! Och visst är den söt..?

The yellow Poppy (Meconopsis cambrica) has been blooming during the whole season - right uptil now. Although it spreads like a weed, it's a welcome sight and a very hardy one too! Isn't it cute..?


Vill du också vara med så skriver du ett inlägg på din blog och därefter skriver du in ditt namn och länken till ditt inlägg i Mister Linky här nedanför. Nästa veckas tema blir 'vatten'.

If you would like to participate you write a post on your blog and then you come back here to sign Mister Linky below. The theme for next week will be 'water'.




34 kommentarer :

AnnCharlotte sa...

Mitt motljusbidrag är på plats...
trevlig helg ;)

Mia sa...

Gul vallmosøster som den kalles här har jag sått iår, fick några frö, så gissa att det glädjer mig att den sprider sig lätt och är härdig. Då är det hopp för mina frön. Jag tycker den är söt, som små solstrålar i blomsterhavet. Ditt foto strålar ju som bara den. Gul färg i trädgården lyser upp :)

Lotta 8`) sa...

God morgon :) Hoppas ni klarat er bra ifrån ovädret som drog in i går kväll/natt. Trädgården hos mig var säkrad men såg att det hänt en del när jag hämtade dottern vid jobbet sent i går kväll; en massa bråte låg på vägarna och brandbilarna hade fullt upp.

Och ja, då är det skönt att njuta av vackra blomsterbilder med ljus! Den gula vallmon är för söt och jag blir faktiskt glad när jag ser en självsådd planta sticka upp både här och där, glad och gul :)

Ha en bra fredag :)

Gela sa...

Vilken vacker bild du visar. Hos mig snöar det nu så behövs lite blommig fredag idag. Ha det fin fint /Gela

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Härlig värme din bild sprider. Extra skönt efter gårdagens oväder och morgonens kyla.
Trevlig helg
Birgitta

Andrea sa...

beautiful photo Katarina, as always. I love that bokeh, but we don't have poppies here though.

Rose Garden Malevik sa...

Kul med länkar.....kan man få till bilder där med??
Ha det gott.....å fina bilder du visar :)
Håkan

Unknown sa...

Vilken fantastisk blomma! Vilket härligt motljus. Jag kanske överdrev mina bilder, men jag blir så fängslad av att kunna fånga solstrålarna på bild:)
Ha en härlig helg,
Charlotta

Alen Trädgård sa...

Vacker är den men ett ogräs. Ser den hellre på bild så här än i min egen trädgård:) Ha en trevlig helg/Monne

Laila sa...

Hej Katarina!
Jag tror faktiskt att jag lyckats klura ut hur jag ska komma med i ditt Blooming-Friday-gäng!
En långblommande vallmo som sprider sig som ogräs - den vill jag ha! Har du sortnamnet på den? Finns den hos någon av fröfirmorna?
Ha det gott!/Laila

Eva Linnea sa...

God förmiddag! Här i Täby snöar det just nu. Tur jag tog bilderna tidigare i veckan.
Den gula vallmon är verkligen ett "ogräs", men "min" ska få följa med ner till Småland och sprida sig där. Där passar den mycket bättre.
En härlig helg önskar Eva Linnea

TYRA Hallsénius Lindhe sa...

Gul vallmo har jag aldrig haft i min trädgård, så söt den är. Snyggt fotat. Kul tema tycker jag. Ha det gott Katarina/ Tyra

Monica sa...

Som en liten sol lyser hon, din söta vallmo
...Härligt att se en dag som idag då snön täcker det mesta här hos mig. Håller mig inomhus i dag :)Trevlig Helg
Tjingeling
Monica

Gemma Wiseman sa...

Beautiful golden glow in this poppy! Like a little bit of sunshine itself!

Anonym sa...

Katarina, your photo is an absolute stunner! To see the details through the petal like that...it's amazing!

sweetbay sa...

What a gorgeous shot Katarina! I wish those yellow poppies spread here, they are so charming.

Carol sa...

Stunning! What beautiful color, shadow and light Katarina. Kram Carol

lotusleaf sa...

Katarina, your flowers are stunning against the light. Hope you have an enjoyable weekend.

Mia sa...

Hej!
Deltar också nu ! trevligt! jag är lite ny på detta så jag vet inte hur man får till länken när jag skriver ditt namn i mitt inlägg.
mvh Mia

Rosor och ruiner sa...

Söt vallmo!
Vad bra att du nämner temat redan en vecka innan, annars hade jag aldrig fått till en motljusbild idag, lite svårt när inte solen skiner! Trevlig helg!

Commonweeder sa...

I didn't get a post up today, but I did get cosmos against the light earlier this week. I don't know if there are any more blossoms in my immediate future, but I do have water.

Margot sa...

Vacker bild på den söta vallmon, härligt med den soliga bilden nu när det är så kallt och ruggigt ute!
Ha en trevlig helg!

Lenas trädgård sa...

Lämnar en bild på temat motljus, som jag tror blev "dubbelinlagt"...Är ju inte så van ännu, hoppas på förståelse!
Din vallmobild är ju alldeles underbar, har själv massor av denna sort...trots att jag gallrat hårt! De är ju SÅ fina, men blir fort "FÖR mycket"....Fast nu är de ju härliga att minnas, kylan och vintern kommer ju närmre o närmre...
Ha det gott!

Anonym sa...

Din vallmo påminner om vallmon vi hade i Österbotten. Vackert.

Maria Berg sa...

Ja dessa vallmo, jag satte massor av frön i sommras och det blev många fina men som du säger undra hur mycket dom sprider sig inför nästa år...? Trevlig helg, MB

Merja sa...

Så fint Katarina! Man blir glad av din bild:)
Trevlig helg

Inger sa...

Just precis, glad blir man:)

AnnA sa...

God kväll!
Hann inte med att skriva hos dig innan jag skulle iväg och jobba kvällen...
Din vallmo lyser som solen -behövs i denna föränderliga oktobervecka!
Natti!
Kram!
AnnA

Anjas Hill sa...

Så vackert du har fångat vallmon i motljus./Anja

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Åh vilken vacker och solig bild... Kan behövas nu när det har blivit kallt....

Kram Charlotte

Lena/isklockan sa...

En jätte fin bild. Lyser som solen. Kram

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

Valmua er som en fager høstsol, varm og lysende ;:OD)

Helens trädgård sa...

Hej!
Hittade din Blogg via Allers trädgård.
Kul med olika fredagsteman:=)
Min bild på 'motljus' finns på plats.
Trevlig helg!

Hannele på Hisingen sa...

Fin bild.