1 oktober 2010

Blooming Friday - Autumn



Välkommen till Blommig fredag! Det är den första oktober idag, så vad kan väl vara ett bättre tema än 'Höst'! Vill du vara med gör du så här: du gör ett inlägg på din blogg med temat 'höst' och därefter kommer du tillbaka hit och skriver in adressen till ditt inlägg i Mister Linky längst ner här i mitt inlägg. Sedan surfar du runt och besöker de andra deltagarna och njuter av deras bilder. (Adressen till ditt inlägg får du genom att klicka på titeln till ditt inlägg. Adressen syns då i adressfältet. Kopiera och klistra in i Mister Linky.) -Välkommen!

Welcome to Blooming Friday! Its October 1 today, so what could be a more suitable theme than 'Autumn'! (Well, maybe it's not suitable at all if you live in Oceania, but still you might have some suitable shots on your computor...) If you want to participate, this is what ou do: you post an autumnal post on your blog and then you return here to sign Mister Linky below. After that the fun begins! You visit the other particpants to enjoy their shots. -Welcome!






Min bild visar att hösten är här. Vildvinet framför lekstugan är eldrött och trädgårdsmöblerna står uppstaplade och väntar på sin vinterförvaring. Jag älskar vildvin på hösten!

My picture depicts the arrival of autumn. The Virginia creeper in front of the playhouse is flaming red and the garden furniture is waiting to be stored inside for the winter. I just love the woodbine during autumn!





Nästa veckas tema kommer vara 'Använd'. -Så ut och fotografera!

The theme of next week will be 'Used'. - So get out there and take some pictures!


35 kommentarer :

Anjas Hill sa...

Hejsan Katarina du duktiga, tappra "flicka".
jag ser att det brinner i knutarna hemma hos dig!/Anja /

Lena/isklockan sa...

Vilket underbart vackert vildvin. Vill ha ....Kram

lotusleaf sa...

Autumn flowers are so different in your part of the planet, but here, in the tropics, it is the same flowers!

Merja sa...

Så fint den lyser upp! Den brinner här också:)Gör ett försök att hänga med i Blommig fredag.
Trevlig helg!

Ruben sa...

Hej Katarina!
Vildvinet är lika rött på mina breddgrader. Har den på spalje vid uteplatsen, mycket löv att sopa!! ;-)
Ha det gott!
/Ruben

Gela sa...

Hej, vad underbart att du orkat starta upp blommig fredag. Har saknat det. underbart, underbart.Ha en fin fin helg/Gela

Merja sa...

Är visst med två gånger. Vet inte hur jag får bort en...någon som kan hjälpa mig?

joco sa...

Hiya Katarina,

I hope you are rested up after your break. Thanks for hosting.
(1jo.co)

Autumn Belle sa...

Congratulations on the return on Blooming Friday! I miss your BFs, well of course not the boyfriends, lol. Your pictures are as lovely as ever. In my country, there is no autumn, only my name is autumn ;-)

Rosor och ruiner sa...

Vad roligt att du börjar med Blommig fredag igen - jag hänger på!

viola sa...

Hi Katarina, thank for hosting! This is my first Blooming Friday!
Beautiful your pictures and blog.
Have a nice Autumn season

joey sa...

How lovely, Katarina. Happy October :)

Anonym sa...

Vad kul att blommig fredag är tillbaka! Jag har gjort ett inlägg som inte är så jätteblommigt, men det är några gräs med och lite höstfärger... Hoppas det är ok! :)

Kram!

Allers Trädgård sa...

Hej Katarina! Nu hoppar vi också på Blommig Fredag! Jätteroligt att du driver vidare – det här är supertrevligt. Tänkte först kontra med att också ta en bild på vildvin, men här har vinet inte hunnit få så fin färg som din.
Vi ses igen!
/Ann Marie

Margot sa...

Härlig bild, vildvinet är så vackert!
Ha en trevlig helg!
Kram Margot

Lotta 8`) sa...

Tjohoo Katarina! Så härligt att du startar upp ditt tema igen :) Det är roligt att du också har ett temaord i ditt tema ;) och fredagarna blir nu dubbelts så trevliga :))

Fantastiskt vackert vildvin du har! Mitt har precis börjat ändra färg och jag väntar så på att det skall brinna därute hos mig :)

Ha det bäst, en skön fredag och kramen till dig från mig ♥

AnnCharlotte sa...

Hej...jag vill gäna vara med på blommig fredag...mitt inlägg som jag gjorde precis passar utmärkt med temat...men nu får jag skriva till lite;))
Härligt vackert vildvin...

sweetbay sa...

Your Virginia Creeper looks magnificent!

Monica sa...

Hej, vad kul att blommig fredag är igång igen... :) Trevlig Helg
Tjingeling
Monica

Lenas trädgård sa...

Det går inte! Jag kan inte ! Men jag har i alla fall försökt! Hur göra?!
Återkommer med viss hjälp av ngn kunnig nästa fredag!
Lena

Lenas trädgård sa...

Visst var det bra! att du hjälpte mig! tack, snälla!
kram! lena

AnnA sa...

Hej Katarina!
Vad underbart kul att de blommande fredagarna är tillbaka!
Jo, jag fick till det på bägge bloggarna denna gången med. Rosorna blommar fortfarande hos mig och man får passa på att plocka i hop buketter innan frosten tar dem.
Och så är det "Svalan" - det fick bli något färgstarkt i lådan med in spiration från bekantingen med ringblomssalva...Det började med några ringblommor därifrån sas...
Ha en skön helg!
Kram!
AnnA

AnnA sa...

PS!
Ja det är nog dags att stapla och flytta utemöbler...
Tjusigt vildvin!
DS.

Anonym sa...

Vildvin brinner vackert i år, på din bild i allafall

Anna-Karin, Landet Krokus sa...

Hej hej!

Kul med blommig fredag! :) Skickar ett litet bidrag från Monets trädgård, även om det är några minuter efter midnatt. :)

Au Revoir!

Anna-Karin

Mia sa...

Vildvinet är verkligen en fantastisk syn nu om hösten, med hela sitt färgspel :)

Anonym sa...

Hi Katarina, how wonderful to see the return of Blooming Friday! Your Autumn colours are so beautiful!

Happy October!

D sa...

Katarina, the colors of fall are so warm and vibrant. Several of our maples have turned to red, one only partially and others not so much... a gradual event to be enjoyed. Happy Autumn.

Hannele på Hisingen sa...

vildvin är så vackert

Moa sa...

Underbart vackert vildvin.. varje höst tänker jag att jag bara MÅSTE skaffa mig ett sådant. Nästa år så ska det bli..för så vackert är det, din bild är underbar =)..kram

Maria Berg sa...

Härligt att ha dig tillbaka med blommig fredag! MB

Gail sa...

Hello Katarina! I missed your Friday posts and seeing your gorgeous garden! Hope to join in on the fun soon, gail

TYRA Hallsénius Lindhe sa...

Så kul att du satt igång med blommig fredag igen, jag har verkligen saknat dom ;-)/ Tyra

Anonym sa...

Hi Katarina, did you know Virginia creeper grows wild in my garden? It's very pretty in the fall isn't it? I linked because I shared some photos of early fall on my Wordless Wednesday post.~~Dee

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Vildvinet på landet har börjat småbrinna men det dröjer nog innan det tagit sig riktigt och visar lika fin färg som ditt.
Tänker ofta på dig.
Birgitta