29 juni 2011

Almost July

Snart har juni månad passerat och jag har långa, lata veckor framför mig. Vad skönt det är att ta dagen som den kommer! Arbeta lite i trädgården, läsa en bok, sticka lite till första barnbarnet som är på väg...ha semester!

June has almost passed and I've got long, lazy weeks ahead of me. How delightful it is to seize the day! Do a bit of gardening, read a little, do some knitting for my first grandchild who's due in September...to be off work!


Lyda Rose




Primula japonica 'Miller's Crimson'
Den nyplanterade örtagården runt pumpen
The new Herb garden surrounding the pump
Rosa pimpinellifolia 'Burnet Irish Marbled'
Geranium x cantabrigiense 'Biokovo'
Rosa rugosa 'Kamtschatka'
'Candy Cover'
Sálvia nemorosa 'Ostfriesland'





Ganska ofta tänker jag på hur otroligt bra jag har det som har en trädgård. En trädgård som aldrig blir riktigt färdig...och som ger mig en sådan total avkoppling. Jag vet nog inget bättre än att strosa omkring som tjuren Ferdinand och bara lukta på rosorna och njuta av växtligheten och fågelsången.

Quite often it dawns on me how tremendously fortunate I am to have a garden. A garden which will never be complete...a garden which helps me to relax. My favourite pastime is to walk around,  just like Ferdinand the bull, smelling the roses and enjoying the vegetation and the birds. 


Carpe diem
/Katarina

10 kommentarer :

AnnCharlotte sa...

Det är verkligen en stor lycka att äga en trädgård.....
Ha en skön semester :)

b-a-g sa...

Katarina - your garden looks beautiful at the end of June. It looks ready to welcome your grandchild.

sweetbay sa...

Beautiful!

Alen Trädgård sa...

Ja du Katarina vi "tjurar" kan verkligen vara lyckliga, vi vet ju vad som skänker total lycka;)) Underbara biler, "biokovonävan" är helt underbar;) Ha det gott/Monne

Suss o Kai sa...

Man borde få ha så lite oftare inte bara några få veckor på sommaren :) min semester börjar nästa vecka och det ska bli så skönt Kram Suss

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Ja att som tjuren Ferdinand bara få strosa runt och lukta på blommorna är guld värt.
Fortsatt skön sommar
Birgitta

Anonym sa...

Fina bilder från en vacker trädgård.

Laila sa...

Vilken fin trädgård du har, härligt med så många rosor! Den du visar på sista bilden ser ut precis som en av våra som jag tappat bort namnet på, undrar så vad den heter. Vet du?
Ha det gott!/Laila

Lisa sa...

Åh så många fina rosor du har Katarina ! Länge sen jag hann in hos dig nu, får läsa ikapp :-) Önskar dig fortsatt skön semester.
Lisa/Lisas trädgård

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Fånga dagen, men det vet jag att du gör, Katarina.
Lyda Rose tog sig inte, tyvärr men jag får försöka fler gånger.
Önskar dig ett långt och skönt lov.
Ha det sommargott
Birgitta