16 juni 2011

Boasting...

En perfekt formad ros i en svagt gul nyans med en liten antydan till rosa...vem kan ana att en av föräldrarna är en rugosa? (Astrid Lindgren x Rugelda.) Måste erkänna att jag hade förväntat mig att rugosablodet skulle märkas mer... Låter jag skrytsam och stolt? - Det är jag!

A perfectly shaped rose in pale yellow, with just a tiny touch of pink...who can guess that one of the parents is a rugosa? (Astrid Lindgren x Rugelda.) I must confess that I did expect the blood of the rugosa to be more prominent... Do I sound proud? - I am!








15 kommentarer :

lotusleaf sa...

Perfect! Kudos to you!

Ruben sa...

Standing ovations!!! Den rosen är väl helt perfekt (som jag) ;-)

Ha det gott!
/Ruben

Lone sa...

Fantastisk smuk rose Katarina.
Nyd din dag.
Kh Lone

Livsnjutaren sa...

Så underbart vacker. Klart du ska vara stolt.Kram.

Helens trädgård sa...

Hej Katarina!
Underbar Ros du visar!
Önskar dig en fin dag!

Lena/isklockan sa...

Superläcker!

Kram

Anonym sa...

Fantastiskt vacker! Har du korsat fram den själv? Coolt!

Kul att ses häromdan,
Kram!

Cecilia Artista sa...

Så vacker din ros är!
Visst är det en ljuvlig tid nu att gå runt i trädgården och njuta av allt det vackra och alla dofter sen ...! Och snart börjar honungsrosen blomma!

Donna sa...

heavenly to look at and I bet the fragrance is heavenly too

Marit sa...

Helt utrolig lekker! Har du "laget" den helt selv? :o)

Lotta 8`) sa...

Klart du skall vara stolt - den är jättevacker! Har du trollat fram den själv? Du får börja sälja dina fina rosor :)
Så roligt att du kom Katarina :) Idag har jag mumsat goda kolor :)
Kram :)

sweetbay sa...

That is a very beautiful rose.

Anjas Hill sa...

Hejsan Katarina!
Det är du som e' mamman till henne?
Men jisses "Männska" I dina kläder skulle jag spricka av mallighet!Vilken underbart påerfekt ros! Doftar den? Remonterar den? Hur stor blir den? Ååååhhhh vad jag e' nyfiken!/Anja

Jan sa...

It's lovely, Katarina! I came over for Blooming Friday today...and found you've stopped until Sept! So sorry I don't participate more often...but at least I had planned to today! Oh well...I will be back in Sept. to join in from time to time;-) Take care;-)

Sophia Callmer sa...

Så mycket vackra rosor i dian inlägg, men denna var verkligen perfekt. kram Sophia