25 juli 2011

Argynnis paphia

Jag saknar fjärilarna! Var håller de hus? Hela vintern har jag drömt om fjärilar som flyger omkring bland mina blommor, men här finns bara ett fåtal ännu. Denna silverstreckade pärlemorfjärilen såg jag på en äng i närheten.


I miss the butterflies! Where are they? All through winter I dreamt of butterflies flying from flower to flower, but there are only a few in my garden. I saw this Silver-washed Fritillary on a meadow nearby.
















Klockan 12 idag visar vi vårt deltagande i sorgen för alla offer i Norge genom en tyst minut.

12 o'clock today, we'll manifest our sympathy for all the victims in Norway, by a silent minute.


/Katarina

9 kommentarer :

Unknown sa...

Jag har heller inte sett så mycket fjärilar i år. Däremot ser jag tydligt dess telningar på alla mina palmkålsplantor!

Landbohaven sa...

Jeg savner som du sommerfugle.
Håber de kommer, når vi får solskinsvejr.
Der i mod har vi Guldsmede. De er også smukke men er vanskelige at fotografere.

Ingmarie We sa...

Ja, du har rätt, det är inte många fjärilar i min trädgård heller. Kanske är västkustvädret för dåligt för dem just nu? De älskar ju värme och solsken. Jag beundrar dina dagliljor mycket.

Alen Trädgård sa...

Tror det beror på detta eviga regn:( inte sjutton vill de ut i regnet, nä de sitter säkert och fikar någonstans och väntar på SOL:) Ha det gott/Monne

Lenas trädgård sa...

De finns här! I sydöstra Blekinge. Vi har massor, men har ändå inte haft så särskilt vackert, soligt väder.De trivs ändå, särskilt bland timjanblommorna o kransveronikorna.
ha det gott!
lena

Kerstin Alvesson sa...

Fjärilarna är underbara, jag tycker det finns en hel del nu. :)

Ha det bra, Kerstin

Cecilia Artista sa...

Jag väntar också på att fler fjärilar ska besöka min trädgård. Har gjort en liten fjärilsrestaurang men icke sa nicke!
Däremot såg jag många skogsgräsfjärilar för ett par dagar sedan. De gillar tydligen att uppträda grupp. De satt länge kvar på blommorna så det blev en hel del bilder. Några kanske kommer in på bloggen!

Carolyn ♥ sa...

We too are missing butterflies this season. I still hope they will find their way to my gardens.

Lisa sa...

Wow! beautifully captured butterfly on top of a flower. Nice shot.

Lisa from Acoustic Guitar Software