20 januari 2012

Blooming Friday - Fanciful


Välkommen till Blommig fredag som den här veckan har temat Fantasifull!

Welcome to Blooming Friday! The theme of this week is Fanciful.

Min greenman har också fått nog.
My greenman is also fed up.
Jag börjar bli lite trött på min trädgård. Jag kan den utan och innan. Skulle vilja ha något nytt, fantasieggande att fästa ögonen på. Något roligt projekt att sätta händerna i. På nätet hittar jag några läckra mossbeklädda kvinnor som sätter igång min fantasi... Kanske..?

I'm getting slightly tired of my garden. I know it inside out. I would like something new and fanciful to look at. Something fun to work on. On the net I found some moss-grown women... Maybe..?


      Dreaming girl sculpture at Chelsea Flower Show, U.K.  


         Mud maid sculpture at the Lost Gardens of Heligan, U.K.


Ha nu en riktigt härlig helg medan du  surfar runt hos de andra deltagarna i Blommig fredag! Nästa vecka tittar vi på förvandlingar - temat blir Metamorfos.
-Välkommen tillbaka!

Do have a great weekend while visiting the other participants of Blooming Friday! Next week we'll take a look at changes - the theme will be Metamorphosis. 
-Welcome back!




44 kommentarer :

Anjas Hill sa...

hejsan Katarina denna arla fredagsmorgon!

Tänk att det finns så mycket kreativitet, fantasifullhet. Vilka fina kreationer du visar!
Ha en njutningsfull fredag!/Anja

Divine Theatre sa...

I just saw that "woman" on Pinterest! I have a wonderful recipe for moss, if you need it! How fun!

xo
Andie

Villa Ryttarängen sa...

Oj vilka konstverk. Tack för titten, Mossa är snyggt och grönt. Kram Pia

Gunilla sa...

Vilka fina fantasifulla kreationer.
Skapande av trädgårdsdekorationer kan verkligen sätta igång fantasin.

Ha en riktigt fin helg

Gunilla

Lena/isklockan sa...

Härlig trädgårdskonst. Tänk att komma på nåt sånt...Kram

Eva Linnea sa...

God morgon Katarina!
Vilka härligt fantasifulla skönheter som ligger där i trädgården och ... väntar på ..... eller bara vilar.
Ha en skön helg, Eva Linnea

Lotta sa...

Vilket spännande tema, ser fram emot att titta på allas bidrag!
Önskar alla en fin helg.
/Lotta

Mia sa...

Trevligt tema med säkert många roliga tolkningar.
trevlig helg!
Mia

Merja sa...

Underbara och fantasifulla! Vilka fina kvinnor:)
Trevlig helg på dig med!

Alen Trädgård sa...

Har sett dessa konstverk innan med oj vad de är läckra:) tänk att komma på något sådant:) Kanske kan man utveckla idén till något som passar in i sin egen trädgård. Ha det gott/Monne

Berit sa...

så underbara skapelser som verkligen sätter igång fantasin.
Ha en underbar dag!

Lisa sa...

Ja ibland behöver man pigga till det lite ;-) Mudmaid har jag beundrat flera gånger, hon skulle passa i mitt östra hörn av trädgården. Undrar om hon är gjord av lera..som hon heter? Visst är det härligt att låta fantasin få fritt spelrum ibland, blir kul att titta runt hos de andra i helgen ! Kram
Lisa/Lisas trädgård

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Vilka skapelser! Med lekfullhet och fantasi kommer man långt, sägs det.
Mossa är väldigt vackert. Den gröna färgen gillar jag, särskilt nu på vintern.
Trevlig helg
Birgitta

Donna@Gardens Eye View sa...

Katarina I agree we need to add some whimsy and make our gardens fanciful from time to time...it keeps our gardens and ourselves evolving and creative...

Anette sa...

Härliga grejor där de passar! Fantasi i trädgården är jag dålig på.....
Trevlig helg. /Anette

Lotta sa...

Vilka fantasifulla bilder du visar idag. Jättefina, jag gillar mossa.

Trevlig helg
Kram

Vivian Tisting sa...

Underbara fantasifulla skapelser du visar, sätter igång skaparlusten.
Ha en skön helg/Vivian

Helens trädgård sa...

Hejsan Katarina!
Vilka härligt fantasifulla bilder du visar.
Tänk vad mycket kul man kan göra i trädgården. :=)

Önskar dig en Trevlig helg!

Leena sa...

Mossiga damerna är jättehäftiga! Mossa är fint även annars, fast inte i gräsmattan som hos oss ;) Kul tema där man kan få lite inspiration, kanske bara för stunden men även något som man kan göra i trädgården.
Ha en skön helg!

Annica Vi tre & trädgård sa...

Fantasin genom tiderna visar inga gränser!
Ha en trevlig helg!
Annica - Vi tre & trädgård

easygardener sa...

Lovely pictures. I remember seeing the sculpture at Heligan and was very impressed. I think it is an idea that could be used in a much smaller garden.

Cecilia Artista sa...

Gräs- och mosskulpturerna är helsköna! Jag har sett bild på den översta tidigare och jag tror att hon ligger där i helfigur! Mycket snygg!
Ha en trevlig helg!

Unknown sa...

VILKA härliga och fantasieggande bilder du bjuder på idag, Katarina! Härligt, härligt:)
Kram,
Charlotta

Cika sa...

Riktiga konstverk du visar idag! Något sånt skulle verkligen förgylla trädgården!
trevlig helg!
/cika

Carol sa...

Kara Katarina! What fabulous grassy moss women! Great fun and imagination. Have a lovely weekend. Kram Carol

sweetbay sa...

Your greenman is very fanciful! The sleeping girl and mud maiden sculptures are stunning ~ it would be fun to try to emulate those in the garden!

Andrea sa...

That's an amazing sculpture Katarina, and fun too!

Mias Trädgård sa...

Mmm, fina bilder från Chelsea där! Tur jag kollade vad du skrev innan jag postade, för jag hade också den 'gräsliga damen' i tankarna först igår! :) Däremot har jag inte varit på Heligan (men jag vill dit!), så nästa dam var ny för mig - kul! Gillar din 'greenman' med. Men, visst kan vi alla bli lite trötta på våra trädgårdar då och då, framför allt så här års? De tär ju därför det är så kul med energikickar som dina underbara tema-inlägg! Kram Mia

AnnCharlotte sa...

Fantasin sätter inga gränser:))
Ha det bra :)

Anette sa...

Fantasifulla skapelser! Nog sätter de fart på tankeverksamheten i skallen.
Ha en fin helg!
/Anette

IreneL sa...

Så fina ansikten! Den sista blev jag mest förtjust i! Blir sugen på att fixa en egen till trädgården!
Ha en fin fredag!

Kerstin Alvesson sa...

Vilka häftiga bilder, helt klart fantasifulla motiv.

Ha en bra helg, Kerstin

Marie1 sa...

Hej Jättefina tolkningar idag!! och dina bilder är coola, ska försöka nåt i miniatyr faktiskt, ett litet ansikte att börja med.
Ha en fin helg
Kram Marie

Trädgårdsliv i norr sa...

Oj oj, idag tyckte jag att det var ett svårt tema! Men det är ju kul att få tänka till!

Ha en trevlig helg!

/Helena

Anonym sa...

Härligt tema, you made my Friday! :) Kram Hanna

Margot sa...

Härliga fantasifulla bilder!
Ha en fin helg!
Kram Margot

AnnA sa...

Hej Katarina!
Ja, de där mossbeklädda damerna ger också mig inspiration. Minns att jag för c:a 10 år sedan såg en mastodontdam i gräs och mossa på antingen Sofiero eller på Djurgårn...Jag skissar i huvudet på en dam/figur av hönsnät, men vet inte riktigt hur man praktiskt skall kunna forma den...
Ha en skön helg!
hälsn
AnnA

Suss o Kai sa...

Vad häftiga skulpturer :) sånna borde man göra kram suss

Suss o Kai sa...

Vad häftiga skulpturer :) sånna borde man göra kram suss

Tina´s PicStory sa...

great pics! ☺

carinaon sa...

Jag älskar dina bilder av kvinnorna med mossa på, de är såå vackra! Jag hoppas att jag såsmåningom ska få in lite fantasi i min egen trädgård. Tillsvidare får jag massor av inspiration här hos dig. Tack för det!
Kram Carina

Aquilejans sa...

Det är ju så imponerande att få till de där mossbevuxna kvinnorna,
ha en härlig helg!
mvh Malena

Monica sa...

dom är fina vilekt projekt att starta upp ,,undras hur man får fast spegelmosaiken..
ha en go söndag kram Monica

Vilmantas sa...

Hej,
det er fantastisk at så mange mennesker skrive noget hver fredag. Håber jeg kan være med jer?


hilsen,
Vilmantas