27 januari 2012

Blooming Friday - Metamorphosis

Välkommen till en ny Blommig fredag! Förvandlingar är veckans tema och jag ser fram emot era tolkningar som alltid är en källa till inspiration.

Welcome to a new Blooming Friday! Metamorphosis is the theme of the week and I'm looking forward to your different interpretations. I always find them very inspiring.






När Honungslökens blomknopp skakat av sig sin tunna vårkappa, kan blomman äntligen breda ut sin vackra kjol och glatt dansa runt i vinden:

When the bud of the Ornamental Onion finally has thrown away its spring coat, the flower is free to reveal its delicate skirt and happily sway in the wind: 








Temat för nästa vecka blir Ny bekantskap. - Njut nu av helgen när ni besöker varandras bloggar!


The theme of next week will be New acquaintance. - Do enjoy your weekend while paying a visit to your fellow bloggers!



37 kommentarer :

AnnCharlotte sa...

Honungslöken är riktigt vacker....jag har några och jag är riktigt glad för dem.
Hadet bra :)

Merja sa...

Fint fångat! Honungslöken är söt:)
Trevlig helg!

Villa Ryttarängen sa...

Vilken förvandling! Pia

Gunilla sa...

Honungslöken tar av sig "vkappan" och visar sig i vårstassen. Riktigt läckert.

Ha en trevlig helg

Gunilla

Lena/isklockan sa...

Härliga foton .Gillar sådana förvandlingar.

Kram

Anette sa...

Honungslöken är så fin. Mina kikar upp emellan hosta-blad. Trevlig helg och tack för att du tar dig tid till detta! /Anette

Unknown sa...

Åh, ja, vad fint! Och snart är den här, den sötnosen:)
Trevlig helg,
Charlotta

Tina´s PicStory sa...

very pretty change :)

Berit sa...

Underbara förvandling.Tur de kan klä av sig själva:)
Ha en alldeles underbar dag!!

Lotta sa...

Fina bilder och en härlig förvandling.
Må så gott till det är dags för nästa tema!
/Lotta

Carol sa...

Dear Katarina . . . It does look as though the flower has a chrysalis. Flowers like butterflies do go through a metamorphosis . . . from leaf to flower . . . only the flower is not free to fly away. Blooms stay with us longer. Lovely portraits as always. Härlig helg till dig. Kramar/Carol

Leena sa...

Vilken vacker blomma, en nyhet för mig. Tänk vad man lär sig samtidigt som man har roligt! Tack för ännu en trevlig fredagspyssel!
Ha en skön helg!

Vilmantas sa...

hej,
jeg kan godt se at vi forstår metamorfose på sammen måde :) Rigtigt flot billede!

Helens trädgård sa...

Vilka fina bilder på den vackra Honungslöken.

Önskar dig en trevlig helg!

Lisa sa...

Så vacker den är ! Jag satte flera lökar, men det var bara en som ville sig, men jag är glad för den :-)
Ha en fin helg !
Lisa/Lisas trädgård

Kristina Bonander sa...

Hej!
Lite spännande är det allt att titta in och se vad du valt för tema för fredagen!
Förvandling måste ge många fina inlägg! Nästan allt i våra trädgårdar är ju just "förvandling" som din vackra honungslök till exempel.
Ha en skön helg
Kristina

Anjas Hill sa...

VISST ÄR DET EN FANTASTISK PROCESS DENNA OMVANDLINGEN! GÔRHÄFTIGA BILDER KATARINA!

/ANJA

Mias Trädgård sa...

Häftiga bilder på honungslöken! Kul tema! Ska bli så spännande att se alla bidrag i helgen! Trevlig helg! :) Mia

Donna@Gardens Eye View sa...

I adore this picture of the onion...what a beautiful image as it changes again and again...

Sabelhagens Olivlund sa...

Så fina bilder! Och vilket roligt tema. Nu ska jag kika in hos fler, kul!
Kram Maria

Kerstin Alvesson sa...

Fin förvandling.

Ha en riktigt bra helg, Kerstin

Anette sa...

Jo, nog finns här en och annan honungslök allti´, däremot ville inte bjuda på blom, inte förra året i alla fall. Måtte våren få dem att vakna med knopp i år!
/Anette

Rosor och ruiner sa...

Härligt tema! Naturen är fantastisk!

carinaon sa...

Vilken söt blomma! Den har jag inte sett förut. Jag får lära mig så mycket bra när jag kikar in här!
Trevlig helg!

Ingmarie We sa...

Så vackra foton av honungslöken! Ja, det här var en riktig metamorfos.

Suss o Kai sa...

Ja vilken förvandling :) vilken vacker blomma Kram Suss

Margot sa...

Härlig förvandling, honungslöken är så fin!
Ha en fin helg!
Margot

Lotta sa...

Åh, jag gillar också honungslöken, den är så häftig!! :o)

Ha en trevlig helg
Kram

Inger sa...

När jag ser dina bilder är jag väldigt glad att jag planterade honungslök i höstas:)
Kram

AnnA sa...

Hej Katarina!
Jo, honungslök finns även i mina rabatter, och är en trevlig och dekorativ alliumsort!
Ha en fortsatt skön fredag&trevlig helg!
Kramen!
AnnA

Gela sa...

Vad vackert!!!Hann inte runt bland bloggarna igår så ser fram emot en stunds förnöjelse nu!!!Ha en riktigt fin helg/Gela

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Vackra bilder!
Detta med Blooming Fridag är alltid lika spännande och roligt.
Fortsatt trevlig helg
Birgitta

IreneL sa...

Vilken fin förvandling!
Ha en skön helg!

Anonym sa...

Så kul tema - igen! :) Jag älskar före och efter-bilder så nu ska jag surfa runt lite en dag för sent och kolla in alla spännande projekt och växtförvandlingar som pågår därute. Kram Hanna

Cika sa...

En så vacker förvandling! Jag har inte hunnit delta i denna vackas blommig fredag, men, jag kikar runt ändå!
Trevlig helg!
/Cika

Anna-Karin, Landet Krokus sa...

Smiter in med ett seeeent inlägg till blommig fredag. Visar metamorfosen av min silverrabatt under en säsong.
Din honungslök är underbar. Har satt sådana jag också i höstas och hoppas på lika fina bilder till våren.
Kramar!

rossanna sa...

Hej. Hoppas att du har det bra; Eftersom jag är sponsrad inom sociala medier så har jag ex antal inbjudningar till Pinterest – det hetaste inom sociala medier just nu! Titta förbi min blogg så kan du läsa mer ifall du vill ha en inbjudan. Passar din blogg utmärkt. MVH Rossanna