12 maj 2009

A visit to Hannele's Paradise

Idag har jag besökt Hanneles Paradis på Hisingen. Och det är verkligen ett paradis för växtälskare. Alla fruktträden blommade alldeles otroligt mycket - jag blev helt hänförd. Och väldigt medveten om att min egen trädgård varken har äppel- päron- eller plommonträd...

Today I've been to see my blogging friend Hannele. Her garden is like a paradise for garden lovers. The many fruit-trees were blooming superfluously - I was amazed. And I became well aware of the fact that my own garden neither has appel- pear- or plum trees...

Jag låter bilderna tala för sig själva...

I'll let the pictures speak for themselves...








Tack kära Hannele för att jag fick titta på ditt paradis!

Thank you dear Hannele for letting me visit your paradise!

/Katarina

14 kommentarer :

Inger sa...

Finns det något vackrare än fruktträdens blomning? Nej, tror inte det. Spännande är att få besöka en ny trädgård.

P.S. Tack för titt hos mig!

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Fruktträd som blommar är bland det finast jag vet. Förstår att ni hade en härlig dag.
Ha det gott
Birgitta

Tatyana@MySecretGarden sa...

Beautiful images that say "Spring!"

nilla|utanpunkt sa...

Visst är det alldeles bedårande men blommande fruktträd!Man önskar de ville hålla på lite längre, säg tio månader iallafall. Det vore väl inte för mycket begärt?

TYRA Hallsénius Lindhe sa...

Så härligt Katarina, visst är det otroligt sagolikt just nu och jag förstår att det var härligt i paradiset / Tyra

Lillebeth sa...

Ja, ,vilka sagans bilder. Härligt!

Hannele på Hisingen sa...

Kul at tdu kom, vi får göra om det i höst, när all frukt och bär moget, kram.

Moa sa...

Jättehärliga bilder, en fröjd för ögat.. ha en bra dag. Kram/Monica

sweetbay sa...

What beautiful flowers! Every garden should have an apple and/or cherry tree.

Husbilen Credo sa...

Härliga foton av blommande frukt träd
Ha de gott!

Carol sa...

Exquisite! Beautiful Photos!

Carol sa...

They speak a language of great beauty! Your photography is stunning. I wish I knew how to get mine that big on blogger! It must be in the settings... I guess I need to find the blogger.com manual!

Unknown sa...

Simply love your photos! Oh, to be in a garden like that...!!!

NinaH sa...

Älskar Hanneles trädgård! Nu förstärkt av dina ljuva bilder!!!