28 april 2009


Det känns nästan som om jag drunknar, när jag tittar ner i magnolians inre. En sådan vacker och fulländad blomma!

It almost feels like I'm drowning, when I look deep into the heart of the magnolia. Such a beautiful and perfect flower!























När jag för tre år sedan köpte jag min Magnolia soulangiana bestod den av två korta små pinnar i en liten blomkruka. Tänk vad snabbt den har växt ändå!

Three years ago, when I bought this Magnolia soulangiana, it consisted of two short sticks in a small pot. Isn't it fascinating how fast it grows?





/Katarina

15 kommentarer :

Ruben sa...

Vackraste magnolian jag någonsin sett! Och vilka fina bilder!! /Ruben

elle-melle sa...

Denne var nydelig:)
Jeg skulle ønske at jeg hadde en slik en i hagen. Jeg har en junimagnolia som jeg venter på. Den er ung ennå så det blir vel ingen blomster i år tenker jeg.
Men så får jeg nyte dine flotte istedet!

Mia sa...

Vilka bilder och jaa... otroligt vacker magnolia!

Ha en fortsatt fin vecka!
Kram Mia

Linda Lunda sa...

I rabatten... Hihihi...
(svar på din fråga på min blogg)

Magnolian är sagolik! Och fotografierna likaså!
Linda

The cottage by the Cranelake sa...

Inget för min zon tyvärr. Fast jag hoppas på växthuseffekten :-)
Christer.

Moa sa...

Oj oj.. vilken blomma och vilket foto.. känner mig drunknad jag också.. =).. Kram /Monica

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Den är verkligen vacker och fina bilder har du tagit.Roligt att den redan blommar.
Önskar jag hade stora, stora magnolior. Varför planterade man inte sådan för så där 15-20 år sedan?
Ha det gott
Birgitta

Hannele på Hisingen sa...

Så otroligt vackert, jag har nyligen upptäckt den fina doften också, ha det gott i värmen, kram.

joey sa...

Hello dear Katarina ~ your magnolia shots are stunning. I'm soon to post mine blooming here also ... isn't Spring grand! Keep your camera near ... I love seeing life through your eyes. (Hugs)

Anjas Hill sa...

Katarina! kan bara hålla med dig! Magnolia är något utöver det vanliga!

mvh, Anja

Lillebeth sa...

Underbara bilder helt enkelt och tack för din fina kommentar hos mig!

Eva Linnea sa...

Din magnolia är (minsta sagt) magnifik!
Din nya top-bild är somrig & härlig. Snyggt.
Kram Eva Linnea

andré sa...

Så snygg! :-) Nu är magnoliorna på väg att ha blommat över här...

Karin sa...

Praktmagnolian är nog ändå den vackraste! Njutningsfulla bilder! :) Kram Karin

Karen - An Artist's Garden sa...

What a beautiful shot Katarina, I totally understand that feeling - Magnolias can be quite sublime.
K