20 maj 2010

Blooming Trees in May

Nu är det så otroligt vackert här på västkusten! Skogen är fortfarande full av vitsippor och träden och buskarna har börjat blomma. Det är en fröjd att dra på sig promenadskorna, koppla upp hunden och ge sig ut i naturen.

It's incredibly beautiful here on the west coast of Sweden right now! The forest is still full of Wood Anemones and the trees and the shrubs have started to bloom. Stepping into my walking shoes and leashing my dog for a walk around the neighbourhood, is a pure delight.

I trädgården har Magnolian, Körsbärsträdet och Blodplommonet börjat blomma. Ljuvliga maj!

The Magnolia, the Cherry Tree and the Plum tree are in bloom. Heavenly May!
 

Nu skulle jag vilja stoppa tiden ett tag. Jag hinner inte med att njuta. Inne i vårt hus är det kaos - byte av kök och golv och nedtagning av väggar - och jag hinner inte med trädgården. Så därför sköna Maj; dröj kvar!

I would like to stop Time for a while. I haven't got enough time to enjoy spring. There's a complete chaos in our house - we're pulling down walls and changing kitchen fixtures and flooring - and there just isn't enough time to enjoy the garden. So please, dear May; stay for a while!

16 kommentarer :

Alen Trädgård sa...

Ja, man skulle kunna stanna tiden lite nu:) det går så otroligt fort. Men så underbart att få ett nytt kök, det skulle jag också vilja:) Vackra bilder på vackra blommor. Ha det gott/Monne

Alen Trädgård sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Med fingrarna i (j)orden sa...

Ja visst är det en underbar tid. Låt oss förlänga maj ett par månader. Läckra bilder, inte minst på guldbaggen (var det väl)?
Eva

Lena/isklockan sa...

Vackra bilder du bjuder på. Jag vill också stanna upp maj månad ett tag till. Hinner inte med. Kram

Southern Lady sa...

I know what you mean about stopping time. It seems as though spring was slow arriving, however it is quickly passing. Love the blossom pictures! Carla

sweetbay sa...

I hope spring stretches itself out for you. It's so frustrating when you can't take the time to fully immerse yourself in spring.

I don't think there's anything that quite matches the ethereal beauty of Prunus blossoms. Lovely!

Rose Garden Malevik sa...

Shcysst Skalbagge....... :)
Håkan

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Vill också stoppa tiden..... Ljuvliga blider, speciellt den med skalbaggen på - vackert!

När man väntat så länge på att våren ska komma i gång känns det lite snopet att den ska passera så fort... Men det är bra att gilla läget och springa ut i trädgården så ofta man hinner....

Vad kul att byta kök - även om det blir lite rörigt under tiden.... Men det blir ju bra sen!

Ha' det bra!
/Charlotte

Karin sa...

Vi är många som vill stanna tiden just nu :).
Karin

Margot sa...

Ja, maj månad kunde gärna vara dubbelt så lång,för det är så härligt nu!
Så ljuvligt vackra bilder!Skalbaggen var så läcker!
Ha det så gott!!
//Margot

Inger sa...

Maj är ljuvlig men alldeles för kort. Känner igen mig i din renovering, vi har hållit på sen november med vissa uppehåll. I morron ska det bli färdigt har målarna lovat. Jag hoppas.
Ha det gott!

Angel.Pearls sa...

Underbara bilder -visst är det en härlig tid! //Eva

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Ja nu önskar jag också att jag kunde stoppa tiden även om vi inte renoverar. Tiden jag missar nu kan jag ta igen när hösten/vintern kommer.
Lycka till med husrenoveringen!
Birgitta

lotusleaf sa...

Lovely flowers and beutiful photos as always! Hope the work on your house gets done soon.

Hannele på Hisingen sa...

Redan magnolia, häftigt, här är berget vitt av alla frukträd, man bara njuter.

Lenas trädgård sa...

Ja du, här på sydostkusten är det också otroligt vackert just nu!
Man hinner verkligen inte med att uppleva o njuta fullt ut...fast jag har inget byggprojekt inomhus, Det går för fort ändå, STANNA tiden vill jag oxå.
Men njut av Pingsthelgen, så gott du kan!
Lena