1 april 2010

Bye bye Blooming Friday!

Var sak har sin tid, eller hur? Detta är den sista Blommiga fredagen för i år - kanske återkommer vi till hösten, kanske inte... Ni som har deltagit i Blommig fredag har verkligen förgyllt mina helger. Ett stort tack till er alla - ingen nämnd och ingen glömd.

There's an end to everything - even to funny things like Blooming Friday. A big thanks to all of you who have participated in Blooming Froday - you've all certainly brightened up my weekends.

Denna sista Blommiga fredag tänkte jag bjuda på otroligt vackra Kamelior från Tage Andersens utställning i Trädgårdsföreningen här i Göteborg. Jag älskar Kamelior, men de älskar inte mig. Hade jag bott i ett lite varmare klimat så hade min trädgård varit full av kamelior... Vad hade du odlat om du hade bott i ett annat klimat?

I will dedicate this last Blooming Friday to a couple of incredibly beautiful Camelias from an exhibition here in Gothennburg.  I adore Camelias, but they don't like me. If I would have lived in a milder climate, my garden would have been filled with Camelias. What would you have grown,had you lived in a different climate?








Från och med nästa vecka återgår min blogg till att bli en ren och skär trädgårdsdagbok. Hoppas du tittar in ibland ändå!

As from next week, my blog will revert to be a diary of my garden. Still, I hope you'll pop in now and then!

Happy Blooming Friday everyone! /Katarina

44 kommentarer :

Anjas Hill sa...

Tusen tack själv Katarina och även om jag inte har deltagit särskilt frekvent så har jag njutit av dina och andras fina fredagsblommor!
Nu önskar jag dig en underbart fin PÅSK! /Kram, Anja.

Randi sa...

Vilka underbara ljuvligheter du bjuder på! Jag älskar kamelior och har dem i växthuset. Men nu finns ju frilandskamelior från Tyskland.
Vill tacka dig för alla Blooming Friday, som har förgyllt min bloggtillvaro!
Önskar dig en riktig skön och GLAD PÅSK!
Kram Randi

Alen Trädgård sa...

Håller med dig Katarina, kamelior är underbara men jag har lite svårt att klara dem också. Men man kan ju inte vara bäst på allt:))) Ha en god och glad påsk/Monne

Moa sa...

Bye Bye säger jag också och ett stort tack för dessa roliga fredagar.. har inte varit med på alla men nära nog i alla fall. Självklart kommer jag ändå.. och kikar på vad du hittar på. Kram och så önskar dig en riktigt Glad Påsk.. Monica

Inger sa...

Tror att jag hade odlat rosor...
Jag vill gärna fortsätta följa din blogg, trädgård är det bästa jag vet.
Ha en skön påskhelg!

Rosor och ruiner sa...

Klart jag tittar in här då och då! Tack för alla blommiga fredagar, det har varit kul att få vara med och dela med sig av sina tulpaner...;o) skojar bara...jag har ju inte alltid följt temat men hoppas det varit ok. Inte ens idag gör jag det, för jag kommer inte på vad jag skulle odla i ett varmare klimat, jag bor i zon 1 och har ju en del att välja emellan då jämfört med många i sverige, men jag är nog ingen som odlar en massa exotiska växter ändå! Ha en trevlig Påsk!

Maria Berg sa...

Hej på dig Katarina,

tack för den tiden du givit oss blommig fredag - har verkligen livat upp fredagen.

En tanke som dök upp i huvudet var om DU vill kan du nämna att jag kör Trädgårdstema på Tisdagar - där skulle jag kunna ha lite mer blommor tills du känner att du vill ta upp blommig fredag igen, bara en tanke.

Kamelior - först gången jag verklige stannade upp och såg dem var 1999 när jag var i Melbourne och besökte en privat trädgård där - stora underbara "träd".

GLAD PÅSK och jag hoppas på att få träffa dig IRL igen detta året,
MB

ullis sa...

oh, I love them!
Vill ha ett orangeri just för att kunna odla camelior!
Glad Påsk på dig! Kram Ullis

Lenas trädgård sa...

Jag tror inte jag kan odla kamelior heller...Men så vackra de är!
Självklart tittar jag in hos dej i fortsättningen!
Ha en glad påsk!
lena

Rosie leavesnbloom sa...

I am so sorry that Blooming Friday is coming to an end - thankyou so much Katarina for hosting the meme and I really enjoyed taking part in some of them. Rosie

Gail sa...

Hugs to you Katarina and as the spring season heats up I hope you are in the garden and loving every minute of it. gail

Southern Lady sa...

The camellias are beautiful! I will certainly stop by to visit still. Carla

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Vackra kamelior du visar. Har tänkt åka ner och se utställningen men det kommer alltid något annat emellan.
Jag har verkligen uppskattat Blooming Friday så jag tycker det är lite tragiskt att det är slut, nu när den verkliga blomsäsongen snart är här.

Glad Påsk Katarina!
Birgitta

NatureFootstep sa...

Tack för det som var Katarina. Vi ses igen ändå. :)

Glad Påsk och njut av kameliorna. .)

Cecilia Artista sa...

Tack snälla du för allt arbete du lagt ned med Blooming Friday. Det har varit så uppskattat av så många!

Betr kamelior så älskar jag dem liksom du! För ett par veckor sen la jag in några bilder av kamelior härifrån Spanien. Jag planterade även en i min patio. Hoppas den klarar den varma sommaren då jag inte är här.

Hoppas du får en riktigt skön påskhelg Katarina!

Kram Cecilia

D sa...

Katarina, beautiful! and the first one is exquisite. Happy weekend, beautiful spring, and we hope you have a blessed Easter season.

Mia sa...

Tack för en trevlig fredagstema, känns lite trist att du slutar, men sån är det ibland. Alla goda ting har ett slut.. Deltar dessvärre inte denna gång, men jag har haft det jättekul med att gå runt på besök i alla världens hörn.
Önskar dig en glad påsk :)

ormbunke sa...

Underbara kamelior. Såg första gången kamelior i en stor trädgård på Madeira.
Tråkigt att du slutar med blommig fredag men tackar för den tiden som du har haft den. Påskkram till dig från mig. Anita

Kimberly sa...

Oh Katarina, this makes me sad, especially since I'm new to the group. But don't worry...I'll continue to check back with you and your garden. Please let me know if you start a new meme!! Happy Blooming Friday and Happy Gardening!!

lotusleaf sa...

I am sad that Blooming Friday will no longer liven up my Fridays. Thank you, Katarina, for giving me an opportunity to take part in it all these times! Have a nice weekend!

Corner Gardener Sue sa...

Hi Katarina,

Your pink blooms are lovely. I should have checked here before putting my post up. I can understand wanting to just have your blog be a journal of your gardening. I've been thinking about doing that, too.

We just had our kitchen remodeled, and now, I am enjoying being outside. I am managing to get some blogging done, but not keeping up well.

Enjoy your garden time, and I will check in to see how things are going for you. Thanks for hosting Blooming Friday!

Ami sa...

Katarina: Thanks for hosting this meme for everybody! Even I only joined 4 times (I am new in blog world), I enjoyed posting and reading other posts very much. They sure added lots of fun and color in our weekend.

Also, I mistakenly added a previous link in the MisterLinky (#9). Could you please delete that link for me? You can keep #10 for me (maybe remove the comment of "wrong link in previous"?) Sorry for the trouble. Thanks!

sweetbay sa...

Those Camellia are amazing!

I have enjoyed participating in Blooming Friday, and will continue to visit here.

Lillebeth sa...

arit att träffa alla runt jorden. Hoppas verkligen du återkommer med Blommig fredag. Och så önskar jag dig Glad Påsk!

Ingmarie We sa...

Mycket vackra foton på magnoliorna!
Välkommen igen med 'Blooming Friday' till hösten!

Luna sa...

Hi Katarina, I am so sorry that Blooming Friday is coming to an end - thankyou so much Katarina for hosting the meme and I really enjoyed taking part in some of them.
A wonderful springtime to you....Luna

Hannele på Hisingen sa...

Trevlig påskhelg.

Eva Linnea sa...

STORT TACK för att du har hållt i denna härliga & inspirerande "följetong". Jag kommer absolut att titta in till dig även i fortsättningen.
Kamelior är för mig fortsättningskurs II, och jag är bara på första förberedande stadiet än. Men jag tränar flitigt.
GLAD PÅSK önskar Eva Linnea

sinneskatten sa...

Ett stort tack till att du förgyllt våra fredagar med bloggblommor.

Maria sa...

Får passa på att tacka jag också för blommig fredag har varkligen varit trevligt. Glad påsk.

Gela sa...

Kamelior är ju för underbara. Skulle ej vara fel att ha en i sin trädgård. Tack för alla blommiga fredagar. Det har varit ett sant nöje. Ha en riktigt glad påsk. Kommer nog att fortsätta följa din blog vare sig det är blommig fredag eller ej. Ha det gott/Gela

Unknown sa...

Takk for blommig fredag!!! Synes det er trist at du sier bye bye, nå når det endelig begynner å bli blommig i hagen:))) Uansett håper jeg du ombestemmer deg, eller i allefall kommer tilbake:)) Ha en flott vår :))

littlewing sa...

Your camelias are lovely! We can grow them here but I never have tried.

Thank you so much for hosting Blooming Friday for us! I've enjoyed participating and I know that it has brought readers to my young blog. I look forward to visiting you as the season progresses:)

Trädgårdsdrömmar sa...

Har väldigt liten erfarenhet av kamelior, men vad vackra dom var!
Vi får önska dig en riktigt
Glad Påsk!
mvh Ken&Carina

Jessica - Magical Mundane sa...

Awe so sad. I have really enjoyed playing along and I will definitely still stop in. Beautiful camelias.

andré sa...

Underbara kamelior! Jag lyckas inte med dessa skönheter, så man får nöja sig med andras även om där står två stycken i växthuset för tillfället.

Trist att du lägger ner Blooming Friday, men jag har också full förståelse för det. En tanke som slog mig var att någon annan kanske vill ta över stafettpinnen ett tag tills du (eventuellt) blir sugen igen..? Det borde ju gå att ordna, och skulle säkert vara till glädje för många.

Nåväl, ha en skön fortsättning på påsken. Här skiner solen och jag beger mig ut i trädgården.

NinaH sa...

Vilka underbara Kamelior! (...och lyllos er som har nära till Botans ljuva värld!)
Tack för en härlig "epok"= Blooming Friday - även om jag enbart varit betraktande "snyltare" som njutit mig runt hos er !;-) Men oj vad jag njutit!
Fast jag hoppas verkligen fortsatt få "möta" dig här & se vackra bilder från dig även i fortsättningen??!!
Ha en fortsatt Glad Påsk!

Angel.Pearls sa...

Åh, var det sista BlommigFredag, å jag som tänkte 'hoppa över' till nästa vecka..Tusen tack för denna roliga tid med vackra blomstrande inlägg! Vi ses!Glad påsk//Eva

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

Takk Katarina, for hva du har fått til ved å arrangere blomstrende fredager. Det er nok mange blogger nå som går ut av vinterhiet og over i sommerdrakt!
Hos meg vil det i alle fall bli mer havestoff...
Skitt have til alle ;:OD)

AnnA sa...

Natti Katarina!
Lite intensiv fredag,av förklarliga själ, med inlägg i absolut elfte timmen, men sista blooming kunde jag ju absolut inte missa!
Nåväl, de blommande fredagarna har varit mig ett sant nöje att deltaga i och titta runt och se vad andra "bloomat" om. Vissa veckor, som varit jobbiga av olika skäl, där har den blommande fredagen varit en ljuspunkt att söka sig till, och kreativiteten har varit ett sätt att koppla av från vardagens vedermödor.
Katarina, det är klart att jag kommer att fortsätta titta in hos dig - och det hoppas jag att även du kommer att göra hos mig.
TACK för en trevlig blommande fredagstid!Jag kommer att sakna det, men ngnstans slutar föjetongen, eller hur?
Ha det nu så gott i vårsolen och ha en fortsatt trevlig påsk!
Kram,
AnnA
PS! Underbara foton på kamelior. Jag har aldrig vågat mig på att odla kamelior, men har en bekant som har rejäla exemplar, som hon säger att hon brukar ta ut vid blidväder på vintern...DS

Lillebeth sa...

Tack för allt du gjort möjligt för oss världen över. Hoppas Blommig fredag återkommer så småningom. Ha det gott!

Autumn Belle sa...

I am sad to find out the your are discontinuing Blooming Friday. I'll miss it very much. Thank you very much for the fun and joy and visitors you have helped to bring to my blog. Meanwhile, I keep visiting your blog whenever I have time. I am now your follower.

Carol sa...

Oh Katarina, I have not been very tip top of late and did not realize that you were closing down Blooming Friday! Just did a post! I guess I will have to go back and say it is sadly no more. I will of course visit your wonderful world! As always your blooms and photos are superb! I will miss this special day! Kram Carol

B i r g i t t a sa...

Tack för ett finfint engagemang med Blooming Friday!
Ha en skön sommar och lycka till med trädgårdsarbetet!
kram
Ps Du är välkommen att hänga på i mitt nystartade Onsdagstema!