10 juni 2010

Our new gardener

Trädgården är så vacker i år...och jag hinner inte med att fotografera alla ljuvliga blommor som slår ut. Än mindre hinner jag besöka era bloggar... Vi har nämligen fått en ny liten hundvalp som stjäl all min tid.  Får jag presentera Leia - min nya trädgårdsmästare!

Our garden is so beautiful this year...and yet I can't seem to find the time to photograph the gorgeous flowers. And I don't have time to visit  your blogs... You see, we've got a new puppy! May I introduce Leia - my new gardener!


Leia och hennes 'storasyster' Nanna ligger i hårdträning för att bli trädgårdsmästare. När jag rycker upp ogräs så är de där och hjälper till. ibland rycker de upp fel plantor, men det kan jag leva med.  Glädjen över att ha två goa hundar är mycket viktigare.

Leia and her big 'sister' Nanna are training to become gardeners. When I'm pulling weeds, they lend me a helping  hand. Sometimes they pull the wrong plants, but never mind - I can live with that. The joy of two dogs in the house is more important.

Några växter som de inte kommer åt, är mina tidiga Klematis. George E och Propertius klättrar lyckligtvis högt upp mot himlen - utom räckhåll för små, ivriga hundmunnar.

Some of the plants which their eager mouths luckily cannot destroy, are my early Clematises. 'George E' and 'Propertius' are climbing high up into the sky - without reach!



Ha det bra bland blommorna!

Have a great time amongst the flowers!

16 kommentarer :

Karin sa...

Jag älskar klematis! Vilken söt valp!
Karin

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

En sån sötnos din lilla valp! Jag blir sugen på att köpa en till nu när våran goding snart blir två. Antagligen har jag helt glömt hur jobbigt det var de första två månaderna:-)
Fina bilder!

Lotta 8`) sa...

Men kära nån - så helt underbar! Mmmmm - förstår att du har fullt upp *ler* Jag har ingen hundvalp men hinner inte med ändå ;) Men måste fråga - du skriver två hundar - hur har det gått med den äldre ladyn?

Det är mycket vackert som blommar nu och jag kan tro att dina rosor är i startgroparna och är glada över regnet :) Lyda som bor hos mig, ser ut att klara vintern väl och det är roligt.

ha det så gott ♥

Margot sa...

Vilken bedårande söt valp, förstår att du har fullt upp!
Så vackra klematisarna är!!
Härliga bilder!
Ha det gott!

Eva sa...

Lägg lite leverpastej eller nå't på ogräset så tar de väl rätt:) Jag har en grannhund som kommer vid staketet och mycket intressrat följer alla förehavanden.

Karin A sa...

Åh men så söt! :) Kan tänka mig att det är än svårare att få tiden att räcka till med en sådan sötnos. Trevlig att ha sällskap i trädgården ändå. Fina klematis! Jag har just införskaffat en Propertius - så vacker...

Ha det gott!
Kram Karin

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Vilken söt liten vovve! Bra med lite hjälp:-) Superfina klematisar också.......

Lycka till med inskolningen av valpen till trädgårdsmästare.....

/Charlotte

Malte och Snoken sa...

Å vilken söt liten trädgårdsmästare! när vi försöker hjälpa till heter det mest: "å nej akta blomorna" eller " nej gräv inte där!"
slafspuss på sötkinden

Laila sa...

Ljuvlig valp! Synd att du inte bor i närheten, Tim är mycket tolerant mot ystra valpar, de brukar hänga i hans långa hår och han busar vänligt tillbaka.

Tira sa...

Aw she looks so sweet!

Southern Lady sa...

I love your new puppy. So sweet! Don't they add so much life to a house? Your last picture of the flower with the sky in the background was absolutely beautiful! Carla

ASSA sa...

Flotte Clematisbilder!
og en søt liten hvalp :)

Lena Andersson sa...

Så sammets söt hon var, det är nästan så man inte kan titta på bilder på små djur för man bara vill ha.

Trädgårdsdrömmar sa...

Men helleduuuu....så söt!!!!
Med dom ögonen så skulle det vara svårt att bli arg om hon så grävde upp hela trädgården. Förstår att du inte har tid med att blogga så mycket. Lyckost dig....så söt!!!
Kram Carina

Lavender and Vanilla Friends of the Gardens sa...

Hi Katarina, it is always such a pleasure to see your garden bloom. The pictures taken are gorgeous and my little bit of European soul is enchanted by these flowers.
Naturally the new Puppy child is very cute. Who ever can withstand those eyes. I wish you happy summer days with your two beloved pets.

NinaH sa...

Ljuvliga Clematis!!!
Och vilken fullstänbdigt underbar liten trädgårdsmästar(...?...;-)....)-vän du/ni skaffat!