26 juli 2008

Tagged / utmanad



Jag har blivit utmanad av Viooltje och Titania att avslöja sex saker om mig själv.

I've been tagged by Viooltje and Titania to reveal six random things about myself.

Här är reglerna:
  • Länka till personen som utmanade dig
  • Skriv reglerna här på bloggen
  • Skriv sex saker om dig själv
  • Utmana sex personer och meddela dem via en kommentar på deras blogg
  • Meddela den som utmanade dig när ditt inlägg är publicerat

Here are the rules:
  • Link to the person who tagged you.
  • Post the rules on the blog.
  • Write six random things about yourself.
  • Tag six people at the end of your post.
  • Let each person know they have been tagged by leaving a comment on their blog.
  • Let the tagger know when your entry is up.

  1. Jag är senblommande. Jag började min lärarutbildning när jag fyllde 40. Det har jag aldrig ångrat.
  2. Jag är girig. Jag vill ha mycket av det jag tycker om: 4 barn, 2 hundar, 60 rosenbuskar, massor av perenner och andra växter.
  3. Jag är rastlös. Jag måste arbeta med händerna. När jag inte arbetar i trädgården så handarbetar jag med stickning och lappteknik, till exempel.
  4. Jag är besatt av korsningar. Jag tänker ofta: 'undrar vad det skulle bli om man korsade den blomman med den där...?'
  5. Jag är en hälso-nörd. Jag läser allt jag kan om mat och hälsa. Jag äter inte margarin - bara smör och kallpressade olivoljor.
  6. Jag är en lagbrytare. Jag stjäl frökapslar när jag ser en ovanligt vacker blomma. Jag kan bara inte låta bli.

  1. I'm a late bloomer. I began my education to become a teacher by the age of 40 - something which I have never regretted.
  2. I'm greedy. I want lots and lots of the things that I like: 4 children, 2 dogs, 60 rose shrubs, plenty of perennials and other plants.
  3. I'm restless. I need to work with my hands. When I'm not gardening, I do different kinds of handicraft like knitting and patch-work, for example.
  4. I'm obsessed by hybridizing. I keep thinking: 'I wonder what this flower would be like if I crossed it with that one...?'
  5. I'm a health freak. I read everything I can concerning food and health. I don't eat margarine - only butter and cold-pressed olive oil.
  6. I'm a lawbreaker. I steal seed pods when I see an unusaully pretty flower. I just can't stop myself.
En lapptäcks-bonad med Rosor ( !)/ A quilt with Roses (!)


En av mina senaste hybrider: Pelargonen 'Sir Percivale' / One of my latest crossings : Pelargonium 'Sir Percivale'


En Kanna från en stulen frökapsel / A Canna from a stolen seed pod


Nu tänker jag vara lagbrytare igen. Istället för att utmana sex nya personer enligt reglerna vill jag att du som läser detta - och som har lust - antar utmaningen.

Now I'm going to break the law again. Instead of tagging six new people I would like you who read this, to consider yourself tagged - if you feel like playing along.

Ha en trevlig dag! / Have a nice day!
/Katarina

11 kommentarer :

Lavender and Vanilla Friends of the Gardens sa...

Katarina, thank you for "tagging" along.) The rose quilt is exquisite. Have you crafted it? I love the Pel cross. My favourite the soft colour with a hint of a pink tint. The canna's colouring is unusal, beautiful. My daughter and I are the same we can't resist taking a few seeds from something unusal. I have bought two new cannas, one is just about to flower. They are both dwarfs I think. I have always a lot of Hippeastrum seeds, each one is always different. If you ever want some I can easily send them to you if you are allowed to import them.

Anonym sa...

Katarina! Äntligen kom sanningwn om dig fram. Det va' precis vad jag misstänkt! Att du e' GIRIG! Med 600 rosor, ett halvdussin ungar och en himla massa vargsläktingar kan man ju ba' inte tro nå't annat;)))!

mvh, Anja

Anjas Hill sa...

.....förresten glömde att säga att ditt roslapptäcke är ju helt underbar! Så duktig du är! Håller med dig om det där med att få jobba med händerna varje dag - annars skulle jag bli ännu tokigare!
Förresten jag utbildade mig också till lärare när jag var fyrtio.Och är också lite fixerad vid nyttig mat och motion (efter förmåga skulle jag väl säga).

mvh, Anja

Katarina sa...

Titania: I'd love some hippeastrum seeds! Maybe you would like some seeds from my 'stolen' Cannas in return?

Anja: Hi, hi, det var väl det jag anade ... att vi hade en hel del gemensamt...

/Katarina

kompoStella sa...

hey Katarina!
i keep returning to your blog. like all of it and absolutely love your pictures... can never get enough of flower close ups!
wanted to ask you whether you're ok with me linking to your blog?

Hannele på Hisingen sa...

Hihi, lagbrytare, jag ska låsa in silvret, när du kommer :) Det är lite för varmat att orka göra nåt i trädgården. Lappteknik ska jag börja med, sen...

Anonym sa...

P.S.
Underbar ros-bonad .Du kan vara lugn, jag använder bara äkta ekologiskt smör, kram.

Ewa sa...

Katarina,
Thank you for visiting this morning :)
First I have to say that I like your layout color change - is much more energetic and optimistic :)
Pelargonium and cann are very beautiful and unusual :)
Ha, and the last thing: it was very nice to read some personal things about you. That late teaching career made me interested :)
Greetings,
Ewa

Katarina sa...

Kompostella: I'd be honoured!
/Katarina

Surya sa...

Nice quilt you made. Your Pelargonium 'Sir Percivale' is great. Btw, I link to your blog. Is it ok?

Katarina sa...

Surya: of course! Have a nice day!
/Katarina